- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

امام خمینی(ره) اسلام حقیقی و آمریکایی را از هم تفکیک کرد

به گزارش مغانه آنلاین، حجت الاسلام “سید اسماعیل احمدی” امروز سه شنبه در یادواره شهدای قیام ۱۵خرداد سه ماهه نخست شهرستان مرزی پارس آباد افزود: ظالمان و استکبار جهانی با اسلام آمریکایی و غیر حقیقی مشکلی ندارد بلکه با اسلام مبارز و حقیقی و ناب محمدی(ص) عداوت و دشمنی دارند.

وی با اشاره به شخصیت ممتاز و اسطوره ای امام راحل، اظهار کرد: امام خمینی رضوان الله، علاوه بر سایرعلوم در علم عرفان نیز به نقطه کمال رسیده بود و در دشمن شناسی تبحر عجیب و خاصی داشت.

وی با استناد به فرمایشات امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی ایران را مقدمه انقلاب حضرت مهدی(عج) دانست و گفت: اگر الان باوجود فتنه ها و موانع دشمنان، محکم و استوار پشت سر ولایت فقیه ایستاده ایم، قطعاً محکم و مقاوم پشت سر امام زمان(عج) نیز خواهیم ایستاد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم برای هدایت بشر نازل شده است، ادامه داد: تک تک آیات این کتاب الهی هدایت گرو معجزه گر است.

وی با اعلام اینکه خداوند متعال در قرآن کریم، دو تابلوی حق و باطل را به خوبی برای انسان ها به تصویر کشیده است، گفت: پروردگار متعال، در تابلوی حق، اسامی و سرنوشت پیامبرانی که برای هدایت انسانها مبعوث شده اند و در تابلوی باطل، طاغوت هایی که در برابر پیامبران الهی قرار گرفته اند به خوبی برای بشر ترسیم و هم راه سعادت و خوشبختی و هم راه شقاوت و بدبختی را نمایان کرده است.

او با بیان اینکه از اول خلقت بشر تا کنون، حق و باطل باهم در جدال و ستیز بودند و هستند، اضافه کرد: اگر به تاریخ دقت کنیم می بینیم که همیشه طرفداران حق و حقیقت در اقلیت بوده اند، اما این باعث سستی حامیان و هواداران حق نشده چرا که یقین داشته و دارند طبق وعده الهی پیروزی و نصرت از آن طرفداران حق و مسلمانان است.

وی با اشاره به حمایت همه جانبه بیش از ۴۰کشور از رژیم جنایتکار صدام در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، افزود: گرچه در دوران دفاع مقدس، نیروهای عراقی به تسلیحات و تجهیزات پیشرفته ای مجهز بودند ولی به اذن پروردگار، رزمندگان اسلام پیروز میدان شدند.

احمدی، با بیان اینکه شهدا، عاشقانه و آگاهانه پیرو حق شدند و در این راه با نثار خون پاکشان مدال افتخار خداوند متعال را کسب و به رستگاری ابدی دست پیدا کردند، بر ضرورت تکریم و تعظیم خانواده های شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد.

او همچنین با اشاره به پیشرفت های کشورمان در زمینه ها و عرصه های مختلف به خصوص در حوزه نظامی، گفت: در زمان حاضر، ایران اسلامی در سایه عنایات خداوند متعال و رهنمودها و مدیریت حکیمانه مقام معظم رهبری  در اوج اقتدار قرار دارد و در بحث قدرت موشکی جزو سه کشور برتر دنیاست.

در این یادواره، امام جمعه و فرماندار ، جمع کثیری از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و سایر قشرهای جامعه، فرماندهان ناحیه مقاومت بسیج، انتظامی و مرزبانی منطقه حضور داشتند.

قرائت قرآن ، شعرخوانی پدر یکی از شهدای منطقه، مداحی و سینه زنی از دیگر برنامه های این آئین باشکوه بود.