امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 19th, 2015 12:33 | کد خبر : 11543 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

۹۷هزار جلد کتاب در کتابخانه های پارس آبادمغان موجود است

مدیر کتابخانه های عمومی پارس آبادمغان گفت: هم اکنون افزون بر ۹۷هزار جلد در عناوین و موضوعات مختلف در مخازن کتابخانه های عمومی این شهرستان موجود است.

به گزارش مغانه، حجت الاسلام امین پورمحمد روز سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی پارس آباد، تعداد کتابخانه های عمومی فعال این شهرستان را ۱۰باب ذکر کرد و افزود: از این تعداد، هشت باب نهادی و دو باب مشارکتی است که به مراجعان خدمات ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه تعداد اعضای کتابخانه های عمومی این منطقه رو به افزایش استف ادامه داد: در زمان حاضر بیش از هشت هزار و ۱۰۰نفر در کتابخانه های عمومی این شهرستان عضو هستند که اکثر آنان را قشر دانش آموز و دانشجو تشکیل می دهد.

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی پارس آباد نیز با بیان اینکه رشد و توسعه هر جامعه ای در گرو ارتقای سطح بینش ، آگاهی و معلومات و نهادینه سازی فرهنگ مطالعه در بین مردم آن جامعه است، گفت: کتابخوانی و انس با کتاب علاوه بر اهمیت قابل توجهی که در زندگی فردی دارد، موجب نشاط و پویایی اجتماعی می شود.

مهدی احمدی با بیان اینکه بخشی از فرهنگ سازی این است که ما تلاش کنیم رفاه مردم را بالا ببریم که این امر باعث توسعه و رشد فرهنگی نیز خواهد شد، افزود: توجه به حوزه عمرانی نیز تاثیر زیادی بر حوزه فرهنگی دارد که با برنامه ریزی همه جانبه نگر قابل تحقق است.

وی به اقدامات و برنامه هیا دولت رد حوزه کتاب اشاره کرد و گفت: دولت سعی در رفع موانع توسعه کتابخانه ها و هماهنگ سازی دستگاها در جهت جلب مشارکتهای عمومی دارد.

وی با اشاره به اهدای ۹ مورد زمین جهت احداث کتابخانه در سطح شهرستان، خیرین کشور را بازوی توانمند و دلسوز جامعه معرفی کرد و خواستار استفاده ظرفیت ها، نظرات و ایده های خیرین در امر توسعه کتابخانه ها شد.

احمدی با بیان اینکه شهرداری ها نقش مهمی در فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند ، ادامه داد: اگر شهرداری ها در بحث فرهنگی هزینه کنند به تبع آن سایر هزینه های شهری کاهش خواهد یافت لذا شهرداری ها باید نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند و در بحث های فرهنگی مشارکت موثری داشته باشند.

SONY DSC

اخبار مرتبط

نظرات