امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : اکتبر 9th, 2016 8:16 | کد خبر : 19344 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های کشاورزی در اردبیل پرداخت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در حمایت از طرح‌های تولیدی بخش کشاورزی در سال‌جاری پرداخت شده است.

به گزارش مغانه آنلاین، عدیل سروی عصر امروز در جریان بازدید قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی از طرح‌های توسعه کشاورزی در پارس‌آباد اظهار کرد: در سالی که مزین به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است، تمام تلاش سازمان جهاد کشاورزی در استان اردبیل بر این است تا بتواند با زمینه‌سازی‌های مناسب در حمایت از تولیدات بخش کشاورزی صاحبان صنایع مختلف را در این حوزه مورد حمایت قرار دهد.

وی تصریح کرد: ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در حمایت از طرح‌های تولیدی بخش کشاورزی در سال‌جاری پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با قدردانی از همکاری و تلاش خوب بانک کشاورزی در جذب و پرداخت منابع مورد نیاز در این بخش گفت: از ۳ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال اعتبارات این بخش تاکنون بانک کشاورزی موفق شده برای ۱۰۲ طرح ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کند.

سروی اولویت پرداخت را مربوط به طرح‌های توسعه کشت گلخانه، دام و طیور، صنایع تبدیلی و تکمیلی اعلام کرد و افزود: استقبالی که زارعان، باغداران و دامداران از این تسهیلات داشته‌اند، به دلیل نرخ بالای سود تسهیلات چندان رضایت‌بخش نبوده است.

وی از مدیران بانکی خواست تا با کاهش نرخ سود کشاورزان را راغب به بهره‌گیری از این تسهیلات بکنند تا زمینه افزایش توانمندی تولید در بخش کشاورزی و خروج از رکود در وضعیت مطلوب فراهم آید.

سروی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ‌حرکت‌های خوبی در استان اردبیل در حمایت از بخش تولید با تشکیل جلسات مستمر در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در نظر گرفته شده که تلاشمان بر این است تا بتوانیم این بخش را همچنان مورد تقویت و توجه قرار دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به حاصلخیز بودن شمال استان اردبیل در تولید محصولات مختلف اشاره کرد و ادامه داد: بیش از یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در دولت تدبیر و امید و در قالب پروژه پایاب سد خداآفرین در حال انجام است که امیدواریم خروجی و نتایج این کار به افزایش تولید و توانمندی صادرات در این بخش منجر شود.

 

اخبار مرتبط

نظرات