امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : آگوست 15th, 2017 3:44 | کد خبر : 22338 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

۶۴پروژه اقتصادی و عمرانی در پارس آباد مغان افتتاح می شود

فرماندار پارس آبادمغان گفت که همزمان با هفته دولت تعداد ۶۴طرح در حوزه های مختلف اقتصادی، عمرانی، کشاورزی و فرهنگی با ۷۰۰میلیارد ریال سرمایه گذاری در این شهرستان مرزی به بهره برداری می رسد.

به گزارش مغانه آنلاین، اکبر صمدی در جلسه شورای اداری پارس آباد افزود: این شهرستان در زمینه اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال از ظرفیت ها و قابلیت های منحصر به فردی برخوردار است از این رو مسوولان برای تحقق شعار سال و استفاده مثبت از این توانمندی ها و پتانسیل ها و ایجاد فرصت های جدید شغلی باید همدل و همراه شوند.

وی با بیان اینکه هیچ یک از ادارات و  دستگاه های دولتی حق ندارند بر سر اختلافات اراضی از یکدیگر در مراجع قضائی شکایت و طرح دعوی کنند، ادامه داد: مسوولان ادارات از مراجعه مستقیم به محاکم دادگستری خودداری نمایند  چرا که بر اساس قانون مرجع رسیدگی به اختلافات و شکایات دستگاه های اجرایی و رفع این اختلافات در استان، استاندار و در شهرستان ها فرمانداران است .

وی از اتمام عملیات ساخت بیمارستان ۱۶۰تخت خوابی در این شهرستان خبر داد و گفت: برای تجهیز این بیمارستان به امکانات و اقلام مورد نیاز پزشکی و درمانی حدود ۴۰۰میلیارد ریال لوازم و تجهیزات پزشکی و بیمارستانی خریداری شده که با سرعت خوبی این تجهیزات در حال نصب است.

او با بیان اینکه با راه اندازی کامل این بیمارستان بخش اعظمی از مشکلات و نارسایی های پزشکی و درمانی نه تنها منطقه بلکه مناطق همجوار برطرف می شود، گفت: برای شروع فعالیت و افتتاح بیمارستان ۱۶۰تخت خوابی پارس آباد افزون بر ۴۰۰نفر پرسنل و کادر پزشکی و درمانی نیاز است و به غیر از این هیچ مشکل و مانعی بر سر راه افتتاح این بیمارستان عظیم وجود ندارد و پیگیری های لازم برای رفع این مشکل با جدیت در حال انجام است.

صمدی همچنین از اتمام عملیات توسعه فرودگاه پارس آباد خبر داد و اظهار داشت: با اجرای طرح ها و پروژه های توسعه ای که با هدف افزایش ضریب ایمنی و رسیدن به استانداردهای مورد نیاز انجام شده ، فرودگاه پارس آباد آماده بازگشایی و برقراری پرواز در مسیرهای مختلف است.

وی با اعلام اینکه فرودگاه پارس آباد هیچ مشکلی برای از سرگیری پروازها و خدمات دهی به شرکت های هواپیمایی و مسافران ندارد، اضافه کرد: فرودگاه پارس آباد آمادگی برای انجام و ایجاد پرواز را دارد و در این راستا با مسوولان برخی ایرلاین های داخلی مذاکرات و رایزنی هایی صورت گرفته است.

فرماندار پارس آباد گشایش مجدد فرودگاه پارس آباد را از مطالبات و آرزوهای بزرگ مردم این شهرستان ذکر و بیان کرد: بدون شک بازگشایی این فرودگاه، پارس آباد و حتی شهرستان های مجاور را در مسیر توسعه پایدار و رشد شتابان قرار می دهد.

او همچنین با اشاره به ضرورت توسعه و ایمن سازی محور ارتباطی پارس آباد- اردبیل، از شروع عملیات اجرایی چهار بانده  کردن قطعه دوم مسیر پارس آباد – سربند به طول هفت کیلومتر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با اجرا و تکمیل این پروژه ، آمار حوادث و تصادفات جاده ای و مرگ و میر ناشی از آن به میزان چشمگیری کاهش خواهد یافت.

فرماندار پارس آباد همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم محسن حججی، گفت: شهدا با نثار خون خود عزت، اقتدار، سربلندی برای مردم ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

وی با بیان اینکه سکوت در برابر رشادت ها و جانفشانی های شهدای مدافع حرم خیانت به خون پاک این عزیزان است، بر ضرورت تبیین پیام و آرمان های بلند شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد.

صمدی با اعلام اینکه شهدای مدافع حرم از تمام هستی و تعلقات دنیوی گذشتند تا ما امنیت و آرامش داشته باشیم، افزود: اگر این شهیدان والامقام نبودند، امروز ما باید در داخل کشور با گروهک های تکفیری و تروریستی می جنگیدیم.

در این جلسه کاظم پور به عنوان مدیرعامل جدید شرکت کشت و صنعت پارس، بشیری مدیر شبکه بهداشت و درمان پارس آباد، سرباززاده رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) ، احبابی رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ، آقایی رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت و مجردی به عنوان رئیس صندوق کارآفرینی امید این شهرستان معرفی شدند.

 

اخبار مرتبط

نظرات