امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 3rd, 2015 6:23 | کد خبر : 13061 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

۴۷زندانی مالی در پارس آباد مغان آزاد شدند

دادستان عمومی و انقلاب پارس آبادمغان گفت: از زمان تاسیس انجمن حمایت زندانیان پارس آباد تا کنون ۴۷نفر از محکومان مالی و جرایم غیر عمد این شهرستان از حبس آزاد شدند.

به گزارش مغانه، رحیم گلزاده روز دوشنبه در جلسه هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان پارس آباد افزود: این انجمن از حدود ۶ماه پیش فعالیت خود را شروع کرده و در این مدت منشاء خدمات شایانی بوده است.

وی حبس زدایی و کاهش جمعیت محکومان حبسی را از سیاست های کلان دستگاه قضا عنوان و بیان کرد: هدف از زندانی کردن مجرمان و افرادی که آسایش مردم را سلب می کنند در حقیقت حفظ نظم و امنیت جامعه و اصلاح و آماده سازی وی برای بازگشتی سعادتمندانه به جامعه است.

وی ادامه داد: دستگاه قضا با افرادی که به هر نحوی با رفتار و حرکات خود امنیت و آسایش مردم و جامعه را برهم می زنند به طور قاطع و بدون اغماض برخورد می کند.

وی به ضرورت تاسیس و فعالیت سازمان های مردم نهاد برای کمک به زندانیان مالی و آبرومند و خانواده های آنان تاکید کرد و گفت: کمک مادی و معنوی به خانواده های زندانیان باعث می شود فرزندان آنان در مسیر اصلاح و تربیت صحیح و سالم قرار گیرند.

گلزاده اختصاص درصدی از عوارض شهرداری در چارچوب قانون برای انجمن حمایت زندانیان، اعطای تسهیلات بانکی ارزان قیمت به محکومان جرایم غیر عمد، استفاده از ظرفیت های کشت و صنعت های مغان و پارس برای ایجاد فرصت های شغلی برای این زندانیان و تامین نیازهای مادی و معیشتی خانواده های زندانیان را در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر دانست و بر تحقق آنها تاکید کرد.

وی از راه اندازی سایت انجمن حمایت زندانیان پارس آباد به نشانی www.ngoparsabad.ir خبر داد و گفت: افتتاح این وبسایت زمینه ساز رونق و افزایش میزان مشارکت های مردمی خواهد بود.

وی از تلاش های مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان پارس آباد و کمک های خیرین منطقه قدردانی کرد.

فرماندار پارس آباد نیز گفت: رفع مشکلات زندانیان جرایم غیر عمد و کمک به خانواده های آنان، در حل بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه و پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی بسیار موثر است.

مهدی احمدی بر ضرورت ایجاد فرصت های شغلی و اعطای تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای زندانیان جرایم غیر عمد و آبرومند تاکید کرد و افزود: با تحقق این مهم بخش زیادی از مشکلات محکومان مالی و خانواده های آنان حل می شود.

وی با اشاره به اهداف انجمن حمایت زندانیان ، خواستار حمایت همه جانبه ادارات و نهادها و افراد خیر منطقه از این انجمن شد.

مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان پارس آباد نیز گفت: این انجمن از محل مشارکت خیرین منطقه یک میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیر کلاهبرداری پرداخت کرده است.

علی حبیب پور تعداد زندانیان جرایم غیر عمد و مالی این شهرستان را ۱۳۱ نفر ذکر و بیان کرد: این شهرستان مقام اول استانی را در بحث آزادی محکومان مالی و دیه کسب کرده است.

وی از تشکیل کمیته اقتصادی در این انجمن خبر داد و افزود: برای فعال سازی این کمیته و رونق بخشیدن به فعالیت های آن، با ۱۲شرکت و هفت کشاورز معتبر تفاهم نامه همکاری امضاء کرده ایم.

وی بر تملک ساختمان فعلی انجمن تاکید کرد و گفت: انجمن حمایت زندانیان شهرستان پارس آباد برای حمایت و کمک به خانواده های زندانیان و آزادی محکومان مالی آبرومند و غیر کلاهبرداری دست یاری به سمت خیرین و نیکوکاران دراز کرده است.

۳ ۳۲۲ ۳ ۳۰۲

اخبار مرتبط

نظرات