امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : مارس 19th, 2015 1:04 | کد خبر : 10054 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

۴۲هزار هکتار از اراضی پارس آبادمغان کانالت گذاری شد

فرماندار مستعفی پارس آباد گفت: تا کنون بیش از ۴۲هزار هکتار از اراضی این شهرستان کانالت گذاری شده است.

به گزارش مغانه، ناصر نصیری امروز پجنشنبه در جلسه کارگروه آب ، کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان افزود: هم اکنون طرح کانالت گذاری در هشت هزار و ۵۰۰هکتار دیگر در حال اجراست که با تکمیل و بهره برداری از آن ، سطح اراضی تحت پوشش به حدود ۵۰هزار هکتار می رسد.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۳۸ هزار هکتار از زمین های کشاورزی منطقه به زراعت پاییزه اختصاص یافته، ادامه داد: مبارزه با آفات در ۱۸ هزار هکتار انجام شده و بیش از ۱۵۰ هزار تن کود شیمیایی در بین کشاورزان توزیع شده است .

وی با اعلام اینکه مشکلی در زمینه تامین و توزیع نهاده های کشاورزی وجود ندارد، اضافه کرد: رعایت الگوی کشت و استفاده از روش های نوین آبیاری و همچنین بیمه دام و محصولات کشاورزی، موجب رونق بخش کشاورزی بهبود وضع زارعان و دامداران می شود.

وی از جذب ۵۵میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی خبر داد و گفت: پارس آباد در زمینه جذب تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در مقام دوم استانی قرار دارد.

وی همچنین نسبت به عملیاتی کردن طرح تقسیم و واگذاری اراضی روستاهای تربت کندی و عمران آباد و همچنین برنامه ریزی برای واگذاری اراضی دشت فتحعلی به افراد واجدشرایط تاکید کرد.

به گزارش مغانه، پارس آباد با داشتن حدود ۶۸ هزار هکتار زمین زراعی مرغوب و کشت و تولید حدود ۵۰نوع محصول کشاورزی، دامی و باغی ، از قطب های مهم کشاورزی و دامپروری کشور به حساب می آید.

این شهرستان با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شمالی ترین نقطه ی استان اردبیل و سواحل زیبا و دل انگیز رودخانه ی مرزی ارس (آراز) واقع است.

نظرات