- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

۴۰طرح عمرانی در پارس آبادمغان افتتاح شد+تصاویر

به گزارش روز شنبه مغانه، استاندار اردبیل در آیین افتتاح همزمان این پروژه ها در مسجد جامع اسلام آباد گفت: دولت برای رونق بخش کشاورزی و حمایت از کشاورزان و سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی برنامه های مهمی در دست اجرا دارد.

مجید خدابخش با اشاره به پروژه های در حال اجرا در شهرستان پارس آباد اظهار کرد: طرح شبکه پایاب سد خداآفرین از عظیم ترین طرح های ملی کشور است که با تکمیل و بهره برداری از آن علاوه بر تبدیل حدود ۸۰هزار هکتار از اراضی دیم منطقه به آبی، برای هزاران نفر بیکاران منطقه زمینه اشتغال فراهم خواهد شد.

خدابخش افزود: این پروژه قرار است طی چهار سال تکمیل و به بهره برداری برسد که با اتمام این پروژه عظیم شاهد شکوفایی این منطقه خواهیم بود.
وی در ادامه با انتقاد از افرادی که به تصویب مناطق آزاد در استانهای مرزی اشکال می‌گیرند و به جای رفع اشکالات موجود مانع تصویب مناطق جدید هستند، تصریح کرد: ما دوباره این لایحه را از طریق دولت و مجلس پیگیری می‌کنیم و امیدواریم در مجلس دهم این لایحه به سرانجام برسد.
خدابخش همچنین با اشاره به مذاکرات هسته ای و اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهداف صلح آمیز هسته ای تصریح کرد: بی گمان تیم مذاکره کننده هسته ای در سایه تدابیر هوشمندانه حضرتعالی و رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی توانست موفقیتی بزرگ را در ۳۷ سال از عمر با برکت انقلاب رقم زند و شادی و حلاوت را بر کام مردم بنشاند.
استاندار اردبیل از راه اندازی دانشگاه بین الملی و جذب دانشجویان خارجی در این شهرستان نیز خبر داد و گفت: با توجه به هم مرز بودن شهرستان پارس آباد با جمهوری آذربایجان این اقدام زمینه ارایه خدمات علمی و فرهنگی به خارج از مرزها را در استان اردبیل فراهم می کند.
وی در ادامه بر ضرورت ‌ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در منطقه تاکید کردو گفت: ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌تواند به‌عنوان یک راهبرد در راستای توسعه و برنامه‌ریزی در دستور کار بخش کشاورزی قرار‌ گیرد که در این راستا باید با جدیت وارد شویم.
خدابخش با اشاره به وجود ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: شهرستان پارس آباد در حوزه های کشاورزی دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی بوده که حمایت ویژه دستگاه‌های اجرایی از کشاورزان سطح منطقه و ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی در این راستا بسیار مهم است.

این خبر حاکیست، استاندار اردبیل در لحظه ورود به اسلام آباد ضمن افتتاح گلزار شهدای این شهر، با نثار گل و فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

DSC05328_31392 DSC05345_31395 DSC05355_31397 DSC05357_31398 DSC05359_31396