امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آوریل 9th, 2015 2:03 | کد خبر : 10191 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

۳۰۰ هنرمند و خبرنگار اردبیلی بلاتکلیف پوشش بیمه ای

بیش از ۳۰۰ هنرمند و خبرنگار اردبیلی در روزهای اخیر در باره پوشش بیمه ای خود بلاتکلیف بوده و خواهان تعیین تکلیف و حمایت از سوی دولت هستند .

به گزارش مغانه، این هنرمندان و خبرنگاران می گویند که سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده که صندوق اعتباری هنر از امسال یارانه بیمه آنها را واریز نخواهد کرد.

به گفته آنها ، تامین اجتماعی به هنرمندان و خبرنگاران گفته است که برای تداوم پوشش بیمه ای خود باید تعیین تکلیف شوند .

این هنرمندان و خبرنگاران در بخش های مختلف خبر ، نویسندگی ، هنرهای هفتگانه دیگر در استان مشغول فعالیت هستند که با عضویت در صندوق بیمه هنرمندان تحت پوشش بیمه قرار گرفته بودند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل در این خصوص گفت: این هنرمندان و خبرنگاران عضو صندوق بیمه هنرمندان به دلیل قطع عضویت و تمدید نکردن عضویت خود از دریافت خدمات بیمه ای محروم شده اند.

توحید بلورساز افزود: هنوز دستورالعمل جدیدی مبنی بر ادامه روند پرداخت حق بیمه این افراد از وزارتخانه دریافت نکرده ایم.

وی گفت: بر اساس مکالمات شفاهی این افراد می بایستی حق عضویت خود در صندوق اعتباری هنر را پرداخت کرده و با تکمیل فرم ثبت نام در سایت این صندوق نسبت به تمدید عضویت خود اقدام کنند.

وی با اشاره به وضعیت خبرنگاران عضو این صندوق افزود: خبرنگاران باید بر اساس ماده ۴۶ قانون مطبوعات توسط بنگاه مطبوعاتی بیمه شوند ، ولی تا زمان تعیین تکلیف می توانند در عضویت صندوق مانده و از خدمات بیمه ای استفاده کنند. (ایرنا)

اخبار مرتبط

نظرات