- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

۲۲پروژه اقتصادی راکد در پارس آباد فعال شد

محسن آزادی/ مغانه آنلاین- اکبر صمدی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری پارس آباد با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال و پتانسیل های موجود منطقه و نیز برش های شهرستانی اقتصاد مقاومتی، نسبت به ایجاد فرصت های شغلی جدید و تشکیل جلسات ماهانه ستاد راهبری و فرماندهی اقتصاد مقاومتی تأکید کرد.

فرماندار پارس آباد با اشاره به ظرفیت های بالای کشاورزی و دامپروری و خدمات و گردشگری و صنایع تبدیلی و تکمیلی منطقه افزود : در سال جدید که به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده باید ۵۰۰ میلیارد ریال برای طرح های تولیدی و اشتغالزایی در نظر گرفته شود .

وی به نوسازی و تجهیز و توسعه شرکت های بزرگ منطقه همچون کشت و صنعت و دامپروری مغان برای ایجاد فرصت های شغلی تأکید کرد.

نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه موضوع بیکاری و اشتغال به یک بحران تبدیل شده گفت : شهرستان پارس آباد به عنوان قطب بزرگ کشاورزی و دامپروری و صنعتی ، بالاترین استعداد را در زمینه تولید و اشتغال دارد .

وی نسبت به توسعه روستاها و مشاغل خانگی و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و واحدهای گلخانه ای در این شهرستان تاکید کرد .

پورحسین با بیان اینکه پس از پایان یافتن طرح پایاب خداآفرین ۲۶ هزار شغل ایجاد می شود افزود : جلسات کارگروه اشتغال باید عملیاتی شده و ادارات از جزیره ای عمل کردن خودداری کنند .

وی به مشکلات چغندرکاران و ساکنان محدوده شرکت مغان اشاره کرد و افزود: ما برای پرداخت مطالبات چغندرکاران منطقه به جد پیگیرموضوع بوده وهمچنین مشکلات ساکنین محدوده نشین شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان نیز با مقامات کشوری و استانی چند روز گذشته رایزنی های لازم را انجام داده ایم که نتایج خوبی را به دست آوردیم که انشالله به زودی مشکلات آنها هم حل خواهد شد .

پورحسین با اشاره به اهمیت انخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و رستا، خواستار حضور حداکثری مردم در این انتخابات شد .

عضو هیات مدیره و مدیر عامل کشت و صنعت مغان نیز گفت: با ایجاد واحدهای گلخانه ای، می توان اشتغال و میزان تولیدات گلخانه ای را در این شهرستان افزایش داد.

میر جمال الدین پورپیغمبر افزود: ایجاد واحدهای گلخانه ای دراین شهرستان مرزی علاوه براینکه درافزایش محصولات اورگانیک و در امر صادرات زمینی و هوایی به کشورهای همسایه کمک می کند باعث اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم جوانان جویای کارنیزمیشود.

او ادامه داد: با ایجاد واحدهای گلخانه ای و حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در امر کشاورزی و تولید محصولات اورگانیک، می توان به افزایش خوداتکایی این بنگاه اقتصادی کشور و شهرستان پارس آباد کمک کرد.

وی بیان داشت: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در هر شرایطی می تواند با امکانات موجود در امر آموزش های لازم توسط کارشناسان خود شرکت جهت ایجاد و راه اندازی واحدهای گلخانه ای برای اشتغالزایی جوانان تحصیلکرده منطقه و حمایت از سرمایه گذاران کمک زیادی بکند.