- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

۲۰۰میلیارد ریال برای تجهیز بیمارستان ۱۲۰تخت خوابی پارس آباد تخصیص یافت/ وزارت بهداشت علل شیوع سرطان در مغان را بررسی می کند

حجت الاسلام حبیب برومند در مصاحبه با مغانه افزود: این میزان اعتبار در نشستی که با سید حسن هاشمی وزیربهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص مسایل بهداشتی و درمانی منطقه داشتیم به دستور وی تخصیص داده شد که به محض تحویل تکمیل و تحویل ساختمان جذب خواهد شد.

وی ادامه داد: در زمینه بهداشتی و درمانی چند موافقت دیگر از وزیر بهداشت اخذ شده که با عملیاتی شدن آنها شاهد باز شدن گره برخی مسایل بهداشتی منطقه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: بنا به اظهارات وزیر راه و شهرسازی طرح ملی بیمارستان ۱۲۰تخت خوابی پارس آباد تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.
برومند افزود: با توجه به نبود بخش مراقبت های ویزه نوزادان (NICU) در بیمارستان های مغان تقاضای احداث این بخش را داشتیم که با دستور اکید وزیر مقرر شد در کوتاه ترین زمان این بخش احداث گردد تا نیازی به اعزام نوزادان به مرکز استان نباشد و این خدمات در بیمارستان امام خمینی (ره) پارس آباد ارائه گردد.
رئیس مجمع نمایندگان استان همچنین از تخصیص ۵۰۰ میلیون تومان برای محوطه سازی بیمارستان پر مراجعه امام خمینی (ره) پارس آباد جهت ارتقای کیفیت خدمت رسانی این مرکز خبر داد و بر پیگیری احداث کلینیک ویژه سرطان و کلینیک تخصصی در بیمارستان امام خمینی (ره) تاکید نمود.
به گفته وی، مجوز لازم برای احداث کلنیک های یاد شده اخذ شده و انتظار می رود با طی مراحل قانونی در آینده نزدیک شاهد کلنگ زنی ساختمان مصوب باشیم.
برومند همچنین از درخواست بررسی علت شیوع سرطان در مغان خبرداد و افزود: با توجه به شیوع سرطان های گوارشی در مغان این موضوع در نشست با وزیر بهداشت مطرح و مقرر گردید که وزارت بهداشت از نظر پزشکی موضوع را بررسی و پایش کرده و نتیجه را برای ارائه به مراجع مسئول منعکس نماید.

۱۱۰۹۲۳۱ ۱۱۰۹۲۳۳ ۱۱۰۹۲۳۴ ۱۱۰۹۲۳۵

 

 

7 Comments (Open | Close)

7 Comments To "۲۰۰میلیارد ریال برای تجهیز بیمارستان ۱۲۰تخت خوابی پارس آباد تخصیص یافت/ وزارت بهداشت علل شیوع سرطان در مغان را بررسی می کند"

#1 Comment By درد دل یک شهروند On 2015/08/18 @ 5:05 ب.ظ

جناب آقای حبیب برومند داشقاپو ما مغانی ها ضمن تشکر از حضرتعالی از بابت پیگیری روند اجرائی بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی و دانشکده عالی سلامت در پارس آباد اما ناگزیریم به چند مساله ریشه ای و اساسی را اینجا به حضرتعالی یادآوری کنیم اول اینکه دغدغه اصلی حضرتعالی در حوزه سلامت به مراتب با این روند رشد بیماریهای خاص از جمله سرطان در دشت مغان باید فراتر از درخواست ایجاد دانشکده برای پارس آباد که بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد ، باشد . ثانیا بستر و پتانسیل منطقه مغان برای جذب سرمایه و تولید انبوه محصولات در حوزه کشاورزی این تلاش را از شما بزرگواران می خواهیم در این حوزه فعالیت های همچون
ایجاد و راه اندازی دانشکده تحصیلات تکمیلی کشاورزی ، صنایع جنبی کشاورزی ، ایجاد کارگاههای بهسازی سد و شبکه در مغان ، احیای شرکتهای کشت و صنعت مغان و پارس با افزایش راندمانها ی بهره برداری در حوزه دامداری ، زراعت ، باغداری و غیره و همچنین راه اندازی فرودگاه و بهسازی راههای اصلی دشت مغان باید دغدغه هر روز جنابعالی باشد تا کمک یار دولت و ملت در بهبود جامعه ایران اسلامی باشید .

#2 Comment By يك شهروندحساس به تاريخ On 2015/08/18 @ 7:15 ب.ظ

حاج اقای حبیب برومندداشقاپو باسلام وعرض ادب وخسته نباشید، نامه ای که حضرتعالی ویا مشاوران زحمتکش شما به وزیرمحترم بهداشت ودرمان وآموزش پزشکی نوشته اید انشاا… دقیقا یکسال دیگه وقتش میرسه .که ان موقع هم معلوم نیست ترتیب اثری داده بشه یانه .چون بالای نامه به تاریخ ۹۵/۵/۲۶ نوشته اید.لطفا ازاین به بعددراین فرصت کوتاه حداقل درقیدشماره نامه دقت نماییدتا معدل تان کمترازبیست نشه.

#3 Comment By همشهری On 2015/08/19 @ 3:28 ق.ظ

چرا تاریخ نامه مربوط به سال ۹۵ میباشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟به نظرتون موضوع چیه؟؟؟

#4 Comment By حسین On 2015/08/19 @ 5:23 ق.ظ

دوستان به نظر اشتباه دفتر دار بوده
چون وزیر تاریخ درست زده تو امضاش
البته فک نمی کنم به دلیل تاریخ اشتباه نامه رو تا سال دیگه نگه دارن D:

#5 Comment By علی On 2015/08/19 @ 5:27 ق.ظ

با توجه به اینکه دست خط وزیر تاریخ درست رو نوشته حتما اشتباه فردی بوده
وگرنه چه دلیلی داره تاریخ برای سال بعد باشه؟؟
ایرنا هم بخش استانی خبر رو زده
http://www.irna.ir/ardebil/fa/News/81724941/

#6 Comment By شهروند واقع بین On 2015/08/19 @ 3:59 ب.ظ

آقای یک شهروند حساس به تاریخ شما به جای تشکر و قدردانی از تلاشهای نماینده، به نیمه خالی لیوان نگاه می کنی. حالا یک اشتباه در نوشتن تاریخ شده . شما چرا به جای تاریخ نامه نماینده ، دستور اکید وزیر بهداشت و تاریخی که وزیر در ذیل امضایش نوشته توجه نمی کنی؟ (آدام قرآن اخویاندا یاحالیر)

#7 Comment By ناشناس On 2015/08/19 @ 4:02 ب.ظ

واقعیتش منطقه مغان از جمله پارس آباد از نظر تجهیزات و امکانات پزشکی مظلوم واقع شده و نیاز است در این حوزه بیشتر کار شود. خیلی از افرادی که اعلامیه مجلس ترحیمشان را در در و دیوار شهر میبینیم به خاطر هیچ و پوچ و کمبود امکانات پزکشی و دکتر متخصص جانشان را از دست داده اند. به هر حال از پیگیری های نماینده قدردانی می کنم.