امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 9th, 2018 5:31 | کد خبر : 22704 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

۲۰هزار فرصت شغلی دراستان اردبیل ایجاد می شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل گفت که تا پایان سال جاری ۲۰هزار شغل جدید در سطح این استان ایجاد و بخش زیادی از مشکل بیکاری در منطقه برطرف می شود.

به گزارش مغانه آنلاین، علی نواداد روز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه فرمانداران پارس آباد مغان افزود: سرمایه انسانی منابع بسیار ارزشمندی است که با استفاده بهینه و نگاه ویژه به آن، معضلات و مشکلات زیادی در جامعه رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه با اتحاد و همدلی و در کنار هم بودن توفیقات زیادی نصیب کشور و نظام می شود اظهار داشت: با حفظ وحدت و همبستگی و پرهیز از افتراق و انشقاق و ایجاد هرگونه اختلاف، می توان مشکلات و نارسایی های موجود را یکی پس از دیگری از پیش رو برداشت.

وی با اشاره به ویژگی ها و ظرفیت های بی نظیر و منحصرد به فرد منطقه مغان به خصوص در حوزه و بخش های کشاورزی و گردشگری، ادامه داد: با ایجاد و یا توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و استفاده بهینه و مطلوب از امکانات فعلی، علاوه بر رونق بخش کشاورزی و افزایش چشمگیر درآمد منطقه می توان به معضل بیکاری جوانان را حل کرد.

نواداد، عشایر را از قشرهای نجیب و فعال و در عین حال کم توقع جامعه دانست و گفت: توجه به مناطق عشایری و پیگیری مطالبات و نیازهای قشر زحمتکش عشایر همواره جزو یکی از برنامه های اولویت دار مسوولان استان است.

او با اشاره به سوابق کاری و برخی ویژگی های فرماندار جدید پارس آباد، نسبت به تعامل و همکاری تنگاتنگ مسوولان و مدیران دستگاه های دولتی با سرپرست جدید فرمانداری این شهرستان تاکید کرد.

وی از فرماندار جدید خواست با تلاش و کوشش بیشتر در راستای ایجاد وفاق و همدلی بین مردم و مسوولان و پیشرفت شهرستان گام بردارد تا شاهد تحول اساسی در عرصه های مختلف منطقه باشیم.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برای اینکه بتوانیم اعتماد مردم را جلب کنیم باید با همگرایی بیشتر در راستای توسعه کشور و خدمت به مردم گام برداریم.

شکور پورحسین با تاکید به اینکه نباید به حق آبه مغان از رود ارس تعرض شود افزود: بحث سهم مغان از رودخانه ارس را به جد پیگیری می کنیم چرا که تعرض به آن می تواند خسارت زیادی به منطقه وارد کند.

وی با تاکید بر ضرورت تدوین نظام بهره برداری پایاب سد خداآفرین، ساماندهی عشایر محدوده نشین کشت و صنعت های مغان و پارس و نیز تغییر نام منطقه آزاد تجاری از اردبیل به مغان ادامه داد:  مغان باید در بحث منطقه ازاد تجاری صنعتی در اولویت قرار گیرد.

پورحسین همچنین از قرار گرفتن محورهای مواصلاتی منطقه و راه آهن اردبیل –پارس آباد در دردیف بودجه کشور خبر داد و کفت: مردم مغان در بحث محورهای مواصلاتی به خاطر وقوع تصدفات و تلفات جاده ای بی شمار در این مسیر ، هزینه های زیادی متحمل شده اند.

وی همچنین از پیگیری تبدیل اصلاندوز به فرمانداری، ایجاد بندر خشک در اصلاندوز، احداث سد دیکداش بر روی دره رود، اکتشاف نفت مغان خبر داد.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه گذار در این منطقه مغفول مانده است، اضافه کرد: ما مخالف توسعه استان نیستیم بلکه مخالف نظرات غیر کارشناسی هستیم.

در این مراسم از خدمات اکبر صمدی فرماندار قبلی این شهرستان قدردانی و علی علایی به عنوان سرپرست جدید فرمانداری پارس آباد مغان معرفی شد.

 

اخبار مرتبط

نظرات