- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

۱۸نفر بر اثر سوانح رانندگی در پارس آباد مغان جان باختند

به گزارش مغانه، اکبر صمدی روز سه شنبه در جلسه شورای ترافیک این شهرستان افزود: بر اساس آمار های موجود، در نیمه اول امسال حدود ۶۰درصد تصادفات رانندگی منجر به فوت در سطح استان اردبیل در جاده های ارتباطی این شهرستان به وقوع پیوسته است.

وی فقدان زیرساخت های لازم، وضعیت نامناسب جاده ها را از عوامل اصلی بروز تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی این شهرستان عنوان و بیان کرد: عوامل فرهنگی و انسانی نیز تاثیر زیادی در وقوع حوادث رانندگی در این منطقه دارد.

وی با بیان اینکه سالانه حدود یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و باغی در این شهرستان تولید می شود، بیان کرد: جاده های پارس آباد جوابگوی حمل و جابجایی این میزان محصول زراعی و حجم بالای تردد خودرو و ماشین آلات کشاورزی نیست.

وی از خرید و نصب سه دستگاه دوربین کنترل ترافیک در داخل شهر پارس آباد خبر داد و افزود: احداث تقاطع غیر همسطح در نقاط حادثه خیز، ترویج فرهنگ راهنمایی و رانندگی و نصب دوربین های پلاک خوان و کنترل سرعت در جاده ها در کاهش آمار تصادفات تاثیر مهمی دارد.

صمدی با بیان اینکه درگذشته در بحث توسعه و ایمن سازی جاده های پارس آباد کوتاهی ها و غفلت هایی شده است، ادامه داد:

توسعه و گسترش راههای مواصلاتی پارس آباد- اردبیل از مطالبات اصلی مردم منطقه است چرا که تحقق آن باعث رونق و پیشرفت منطقه و کاهش چشمگیر حوادث ناگوار رانندگی می شود.

وی با بیان اینکه راه اندازی مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی نیز از عوامل بازدارنده حوادث رانندگی به حساب می آید، نسبت به نصب سرعت گیر و سرعت کاه استاندارد در نقاط مورد نیاز و نیز تعویض سرعت گیرهای فرسوده تاکید کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه هر از گاهی حوادث تلخ رانندگی در جاده های کشت و صنعت مغان رخ می دهد، نسبت به نصب تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی در این جاده ها با مشارکت شرکت مغان تاکید کرد.

فرمانده پلیس راه سربند نیز گفت: جاده های کشت و صنعت مغان از راه های ارتباطی حادثه خیز به شمار می رود به طوری که ۳۵درصد تصادفات رانندگی در سال جاری در این محورها رخ داده است.

سرگرد آرش دولتی با اعلام اینکه ۱۶۷نقطه در جاده های کشت و صنعت مغان فاقد هرگونه علائم راهنمایی و رانندگی است، افزود: در شش ماه نخست امسال، هفت نفر بر اثر تصادف رانندگی در جاده های کشت و صنعت و دامپروری مغان جان خود را از دست داده اند.

به گفته وی در حوزه پارس آباد ۱۰نقطه حادثه خیز شناسایی شده که این نقاط در بروز سوانح رانندگی بیشترین سهم را دارند.

وی با بیان اینکه ۲/۹۹درصد تصادفات در جاده های روستایی به سبب انحراف به چپ رخ می دهد، گفت: خط کشی جاده های روستایی، نصب تابلو رانندگی، چراغ های چشمک زن شناسایی و حذف نقاط حادثه خیز در محورهای ارتباطی از میزان تصادفات رانندگی و تلفات جاده ای می کاهد.

رئیس اداره راهنمایی و رانندگی پارس آباد نیز گفت: پارس آباد از نظر بار ترافیکی دومین شهرستان بزرگ استان اردبیل است.

سروان منوچهر علیپور با بیان اینکه وضعیت این شهر از لحاظ خط کشی، علائم رانندگی و اصلاحات هندسی اسفبار است، افزود: اداره راهنمایی و رانندگی پارس آباد، در پنج ماه گذشته در بحث فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ ترافیک، اقدامات خوبی انجام داده است.

وی بر ضرورت اجرای کامل مصوبات شورای ترافیک ،ساماندهی ایستگاه های تاکسی و اتوبوس ، حذف ایستگاه های حمل و نقل عمومی از هسته مرکزی شهر، نصب سرعت گیر در نقاط مورد نیاز و برگزاری جلسات شورا به صورت منظم تاکید کرد.