امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : سپتامبر 4th, 2016 3:03 | کد خبر : 18850 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

۱۲۲نشریه مجوز دار در استان اردبیل فعالیت می کند

مسوول امور مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در زمان حاضر ۱۲۲نشریه چاپی و ۱۹پایگاه خبری دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات در سطح این استان مشغول فعالیت است.

به گزارش مغان امروز، “رئوف موسوی” امروز یکشنبه در نشستی مشترک با اصحاب خبر و رسانه و مدیران کانون های آگهی و تبلیغاتی افزود: در استان اردبیل هم اکنون ۲۳۰خبرنگار با نشریات مکتوب و پایگاه های خبری تحلیلی و خبرگزاری های مجوزدار استان فعالیت می کنند که ۱۸۰نفر این تعداد رسمی و بقیه به صورت افتخاری در عرصه خبر و رسانه حضور دارند.

وی با اشاره به رسالت ها و مسوولیت های خبرنگار و نقش آنان در پیشرفت و توسعه کشور اظهار کرد: مطبوعات و رسانه ها باید ضمن خودداری از پرداختن به مسائل جناحی و گروهی، در راستای انعکاس مطالبات شهروندان و دستاوردهای نظام و انقلاب و نیز رساندن صدای مردم به گوش مسوولان تلاش کنند.

وی با بیان اینکه مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی در ایجاد و حفظ وحدت و همدلی میان مردم و مسوولان، امید بخشی به مردم و جامعه برای حفظ اتحاد و انسجام و ایجاد شور و نشاط اجتماعی وظیفه ی مهمی بر دوش دارند.

وی نقد و انتقاد سازنده را در پویایی و رشد و بالندگی جامعه بسیار اثر بخش دانست و ادامه داد: طبق قانون مطبوعات ، رسانه ها حق دارند نظرات، انتقادات سازنده و مستدل، پیشنهادها و توضیحات مردم و مسوولان را با رعایت موازین اسلامی و مصالح جامعه و به دور از حب و بغض و توهین و تخریب منتشر کنند.

وی با بیان اینکه مسوولان باید برای شنیدن نقد خبرنگاران سعه صدر بیشتری داشته باشند، اضافه کرد: نباید فعالیت خبرنگار به تمجید و تعریف از مسوولان منحصر و از انجام رسالت اصلی خود غافل شود.

موسوی در ادامه از شناسایی و فعالیت ۳۸۰سایت و پایگاه خبری بدون پروانه در سطح استان اردبیل خبر داد و گفت: از این تعداد لیست نام و نشانی حدود ۱۲۰پایگاه خبری به پلیس فتا استان ارائه شده است.

ووی از مدیران پایگاه های خبری بدون مجوز خواست در اسرع وقت نسبت به ثبت نام در سامانه جامع رسانه های کشور برای اخذ پروانه از هیات نظارت بر مطبوعات اقدام کنند.

به گفته وی بیمه کردن خبرنگاران جزو وظایف مدیران مطبوعات است که در این صورت از حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره مند خواهند شد.

مسوول کانون های آگهی و تبلیغاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز گفت: در حال حاضر ۲۲۵کانون آگهی و تبلیغاتی دارای مجوز در سراسر استان فعال است که از این تعداد ۱۸کانون در پارس آباد مغان فعالیت می کند.

“حمید اسکندری” بر ضرورت رعایت قانون و ضابطه مند شدن فعالیت کانون های آگهی و تبلیغاتی، ساماندهی بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر، طراحی و زیباسازی تابلوهای تبلیغاتی شهری و لزوم تعامل با شهرداری درخصوص واگذاری مکان و بیلبوردهای تبلیغاتی تاکید کرد و افزود: بر اساس آیین نامه تأسیس و نظارت بر نحوه فعالیت کانون آگهی و تبلیغاتی، پروانه فعالیت کانون های غیر فعال و بلاتکلیف باطل می شود.

به گفته وی، با پالایش کانون های تبلیغاتی استان، واحدهای فعال از غیر فعال شناسایی و مجوز تعدادی از کانون های بلاتکلیف و متخلف باطل شده است.

وی با بیان اینکه مدیران کانون های تبلیغاتی باید در رعایت قانون و فعالیت در چارچوب قانون پیشقدم باشند، گفت: چاپ آگهی نامه از سوی کانون های آگهی و تبلیغاتی بدون مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلاف قانون است و در صورت مشاهده با متخلفان بر اساس قانون رفتار خواهد شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد نیز گفت: نزدیک دو هزار نفر در این شهرستان در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری فعالیت می کنند.

“غریب منوچهری” با اشاره به استعدادها و ظرفیت های بالای این منطقه مرزی در زمینه فرهنگ و هنر افزود: تجهیز و گسترش اماکن فرهنگی و هنری و توجه بیش از پیش به بخش فرهنگ، به اعتلای این شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر کمک زیادی می کند.

وی از ساماندهی و رفع مشکلات و نیازهای انجمن های وابسته به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان خبر داد و بر ضرورت گشایش انجمن سینما و نمایندگی خانه مطبوعات در پارس آباد تاکید کرد.

در این جلسه تعدادی از خبرنگاران و مدیران کانون های آگهی و تبلیغاتی به بیان دغدغه ها و مشکلات خود پرداختند و تصمیماتی برای رفع این مشکلات اتخاذ شد.

IMG_0118

اخبار مرتبط

نظرات