- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

۱۱۷هزار خانوار روستایی استان اردبیل از نعمت گاز بهره مند هستند

به گزارش مغانه آنلاین، اقبال عباسی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری پارس آبادمغان افزود: با وجود برخی محدودیت ها و تنگناهای مالی، دولت یازدهم گام های بلندی در راستای خدمت رسانی به مردم و توسعه و پیشرفت کشور برداشته است.

وی خدمت رسانی به روستاها را از اقدامات خوب دولت دکتر روحانی دانست و ادامه داد: در حوزه عمران روستایی ۲۰۰هزار میلیارد ریال در سال ۹۲در استان توزیع شده که این رقم در سال ۹۵ به ۹۵۰هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی اضافه کرد: تا زمان روی کار آمدن دولت یازدهم به ۴۰۰روستای استان آبرسانی شده بود که با تلاش مسوولان استان و عنایت دولت، هم اکنون ۸۷۰روستای در سطح استان، از آب لوله کشی شده برخوردار هستند.

به گفته وی در حوزه آب و فاضلاب روستایی هم اکنون ۶۸۰کیلومتر مربع لوله گذاری شده که این میزان در سال ۹۲حدود ۴۲۰کیلومتر مربع بود.

عباسی توسعه کشت گلخانه ای را از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید ذکر و بیان کرد: با حمایت دولت مساحت کشت گلخانه ای و آمار تولید محصولات گلخانه ای به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

عباسی با اشاره به پیشرفت های ایران اسلامی در عرصه های مختلف گفت: با وجود توطئه ها و تحریم های دشمنان، ایران اسلامی در سایه رهبری داهیانه مقام عظمای ولایت، صبر و استقامت مردم و نیز پشتیبانی مردم از نظام و رهبری در اوج عزت و اقتدار قرار دارد.

وی از راه اندازی پارک علم و فناوری در استان اردبیل خبر داد و گفت: پارک علم فناوری به مثابه منطقه آزاد تولید و تجارت است و در دولت یازدهم محور توزیع تسهیلات بانکی شرکت های دانش بنیان است.

وی افزود: اگر شرکت های دانش بنیان بتوانند طرح های خود را در مراکز رشد و یا پارک علم و فناوری به تصویب برسانند، در اخذ تسهیلات بانکی ارزان قیمت محدودیتی نخواهند داشت.