امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : دسامبر 26th, 2016 6:30 | کد خبر : 20253 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

۱۰هزار و ۳۹۶نفر عضو انجمن اولیا و مربیان مدارس استان اردبیل هستند/ کسب رتبه اول استان توسط انجمن اولیا و مربیان پارس آباد

رئیس اداره انجمن اولیا ومربیان اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل گفت: هم اکنون ۱۰هزار و ۳۹۶نفر در انجمن های اولیا و مربیان مدارس استان عضویت دارند که از این تعداد چهار هزار و ۷۴۳نفر زن و پنج هزار و ۶۵۳نفر مرد هستند.

“سلیم کنعانی” در گفت و گو با مغانه آنلاین افزود: امسال از مجموع واحدهای آموزشی مناطق و نواحی استان اردبیل، در یک هزار و ۷۸۹مدرسه ، انجمن اولیا و مربیان تشکیل و فعال شده که سهم پارس آبادمغان از این رقم ۱۹۰باب است.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ که با شعار “ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی، با نوآوری و مدیریت مشارکتی ” در سال مزین به نام “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” در جریان است، تعداد ۲۲۵هزار و ۹۲۴ دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس سطح استان مشغول تحصیل و کسب علم و دانش هستند.

وی با اعلام اینکه انجمن اولیا پل ارتباطی بین خانه و مدرسه است، بیان کرد: تعامل سازنده انجمن اولیای مدارس بهترین فرصت برای فراهم کردن زمینه تحقق همکاری اولیا با عوامل مدرسه است.

وی افزود: در پرتو و در سایه همکاری خانه و مدرسه است که برنامه ها و اهداف متعالی آموزش و پرورش محقق می شود و انجمن اولیا و مربیان به عنوان نمادی از همراهی و همکاری والدین با متولیان امر مهم حساس تعلیم و تربیت، در این زمینه نقش بی بدیلی دارد.

وی خانه و مدرسه را دو بال نیرومند پرواز تعلیم و تربیت دانست و اظهار کرد: در این میان نقش خانواده ها از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که می توانند زمینه تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام خانواده،اساسی ترین واحد اجتماعی و محبوب ترین نهاد،در پیشگاه خداوند است،  گفت: خانواده ها در بارگاه الهی نسبت به انجام تکالیف خود،پاسخگو هستند.

وی با اشاره به اهمیت و نقش موثر کلاس های آموزش خانواده در تعلیم و تربیت صحیح فرزندان و نسل آینده، از فعالیت ۱۱۰نفر به عنوان مدرس آموزش خانواده درسطح مدارس استان خبر داد و گفت: شرکت منظم و مستمر اولیای دانش آموزان در این کلاس ها و جلسات انجمن اولیا و مربیان،اختصاص بهترین زمان خود به فرزندان است.

رئیس اداره انجمن اولیا ومربیان اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل با اشاره به افزایش ۴۰درصدی اشتراک مجله آموزشی وتربیتی پیوند درسطح مدارس استان نسبت به سال گذشته اظهار کرد: مطالعه این نشریه توسط اولیا که به نوعی آموزش خانواده می باشد تاثیر زیادی در رشد و تعالی خانواده ها و ارتقای سطح دانش و آگاهی های والدین و تقویت بنیان های علمی خانواده ها دارد از این رو توجه به این موضوع در سطح مدارس اهمیت دارد.

وی از افزایش ۲۷درصدی تعداد خودروهای سرویس حمل و نقل ویژه مدارس استان نسبت به پارسال خبر داد و افزود: امسال ۱۹هزار و ۷۷۶ دانش آموز از خدمات سرویس حمل و نقل مدرسه استفاده می کنند که میزان استقبال خانواده ها نسبت به سال قبل ۳۱ درصد رشد نشان می دهد.

وی نسبت به نظارت بر عملکرد آژانس های سرویس حمل و نقل مدارس در خصوص نحوه خدمات رسانی به دانش آموزان از سوی کارگروه تاکید کرد.

وی از افزایش ۴۰ درصدی میزان مشارکت مالی عمومی نسبت به سال تحصیلی قبل خبر داد و گفت: مشارکت مالی و کمک های داوطلبانه اولیا و خیرین، تاثیر به سزایی در رفع کمبودها و مشکلات مدارس ارتقای کیفیت آموزشی دارد.

وی از فعالیت مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده در شهرستان های نمین، مشگین شهر، ناحیه یک اردبیل، خلخال و پارس آباد خبر داد و گفت: طبق ارزیابی های به عمل آمده، مرکز پارس آباد در امر خدمات رسانی و مشاوره و راهنمایی، فعال ترین مرکز استان است.

وی اجرای طرح مرکز سیار راهنمایی ومشاوره خانواده در سطح مدارس روستایی را از برنامه های مهم این اداره ذکر و بیان کرد: در این راستا برای اولین بار مرکز سیار در آموزش و پرورش شهرستان هیر به صورت آزمایشی راه اندازی شده است .

به گفته وی، این طرح با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی ،فرهنگی و روانی و ارائه خدمات مشاوره ای برای خانواده های دانش اموزان که امکان دسترسی به مراکز ثابت مشاوره خانواده را ندارند اجرا می شود و در صورت موفقیت به تمام مناطق و نواحی استان تسری پیدا خواهد کرد.

کنعانی، همچنین از راه اندازی تیم یا گروه مصاحبه گر مدیران و مشاوران مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده با اخذ مجوز رسمی از دفتر برنامه ریزی انجمن های مدارس ،آموزش خانواده و مشاوره اولیای وزارت آموزش و پرورش برای اولین بار در این استان خبر داد و گفت:  احمد ناصری مدیر کل آموزش و پرورش استان به عنوان رئیس ، سلیم کنعانی رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان به عنوان دبیر، سیامک خدایی دکترای مشاوره و قربان کیانی دکترای روانشناسی ، ناصر روح اله زاده مدیر مرکز و نماینده ای از وزارت آموزش و پرورش به عنوان ناظر در این گروه عضو هستند.

کسب رتبه اول استان توسط انجمن اولیا و مربیان پارس آباد

کنعانی با قدردانی از تلاش ها و فعالیت های ارزنده “تیمور سلطان پور”کارشناس انجمن اولیا و مربیان پارس آباد ، گفت: انجمن اولیا و مربیان این شهرستان براساس شاخص های  ۱۴گانه در جریان سال تحصیلی ۹۵-۹۴ موفق به احراز رتبه اول  استان شده است.

وی با اشاره به جایگاه مطلوب انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش پارس آباد در بین مناطق و نواحی ۱۹ گانه استان و در سطح کشور، از تلاش ها و عنایات ویژه مسوولان ذی ربط این شهرستان به خصوص امام جمعه  وفرماندار این شهرستان به بحث و مسائل آموزش وپرورش و همچنین از همکاری خوب کارگاه های تولیدی درتامین بخشی از لباس فرم دانش آموزان بی بضاعت تشکر و قدردانی کرد.

او، رشد ۴۳درصدی افزایش تعداد خودرو سرویس درسطح مدارس منطقه و رشد۲۲درصدی استقبال خانواده دانش آموزان ازسرویس مدرسه نسبت به سال گذشته ، اجرای مطلوب طرح کنترل ترافیک درمدرسه پر جمعیت ۸۰۰نفری غیرانتفاعی ، رشد۲۷درصدی توزیع مجله آموزشی وتربیتی پیوند درسطح مدارس در مقایسه با پارسال،  رشد۴۵درصدی مشارکت مالی اولیا، تعامل خوب و سازنده بین همکاران اداری و عوامل مدرسه ، مشارکت مطلوب کارشناسان ادارات دربرگزاری کلاس های آموزشی وآگاه سازی دانش آموزان و خانواده ها درسطح مدارس، ارائه ۲۷۰مورد خدمات مشاوره درمرکز راهنمایی ومشاوره خانواده و برنامه ریزی برای راه اندازی مرکزسیار راهنمایی ومشاوره درسطح مدارس روستایی منطقه با استفاده از ظرفیت مرکز مستقر مشاوره خانواده را از دیگر توفیقات و عملکرد مطلوب انجمن اولیا و مربیان پارس آباد برشمرد.

اخبار مرتبط

نظرات