- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

یاری یک میلیارد و ۷۴۴میلیون ریالی کمیته امداد پارس آباد به کودکان مبتلا به سوء تغذیه

ارشد سعادتی روز چهارشنبه در گفت و گو با مغانه، افزود: این مبلغ برای ۳۰۰نفر از کودکان زیر ۶سال مبتلا به سوء تغذیه و در قالب سبد غذایی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته، برای سه هزار و ۵۰۱ مددجوی تحت پوشش این نهاد کارت درمان صادر شده ، ادامه داد: بابت ارائه‌ی خدمات درمانی به این تعداد از مددجویان تحت پوشش افزون شش میلیارد و ۸۵۳ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این مقدار هزینه بابت ارائه‌ی خدمات بهداشت، درمان و بیمه‌ی مددجویان تحت پوشش پرداخت گردیده است، یاد آور شد: با توجه به اهمیت بهداشت، درمان و خدمات بیمه‌ای در اصلاح سبک زندگی و ایجاد فضای سالم روانی در بین خانواده‌های نیازمند، کمیته‌ی امداد چنین خدماتی را در سرفصل‌های مختلف بهداشتی و درمانی به مددجویان ارائه می‌دهد.

سعادتی با اشاره به اینکه بابت بیمه‌های تأمین اجتماعی ۴۲۸ نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی، بالغ بر ۴ میلیارد و ۱۳۶ میلیون ریال پرداخت شده است ادامه داد: در این راستا ۲۹۷ نفر از مددجویان به صندوق بیمه‌ی اجتماعی روستایی و عشایری معرفی شده‌اند تا آتیه‌ای خوب و خوش را برای خود و خانواده‌هایشان رقم زنند.

وی گفت: بابت هزینه‌های درمانی شامل فرانشیز، تهیه‌ی لوازم و تجهیزات پزشکی مددجویان تحت حمایت نیز بیش از ۹۷۳ میلیون ریال هزینه پرداخت گردیده است.

مدیر کمیته‌ی امداد شهرستان پارس آباد به حضور ۴۵۹ مددجو در کارگاه‌های آموزش بهداشت این نهاد اشاره کرد و افزود: ۳۰۰ نفر از مجریان طرح‌های قالیبافی خودکفایی نیز جهت معاینات پزشکی به بینایی سنجی معرفی شده‌اند.