امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 18th, 2015 3:16 | کد خبر : 11516 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

یارانه ۵ میلیون نفر دیگر قطع می شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، با تاکید بر ضرورت توجه دولت به اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه‌ها، گفت: ۵ میلیون نفر در سرلیست حذف دریافت یارانه نقدی هستند که به زودی تعیین تکلیف حذف آنها و اجرای قانون هدفمندی صورت خواهد گرفت.

به گزارش مغانه، رحیم زارع با تاکید بر ضرورت توجه دولت به اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها، افزود: بررسی اولویت های حذف از دریافت یارانه نقدی به زودی در کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور نوبخت صورت خواهد گرفت.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید درمجلس شورای اسلامی، با تاکید براینکه دولت باید طبق قانون در شناسایی دهک های پردرآمد جامعه سرعت عمل بیشتری به خرج دهد،گفت: ترکیب درآمدی کشور نشان می دهد که از کل جمعیت کشور بین ۵ تا ۷ میلیون نفر درآمدهای زیر خط فقر، ۶۸ میلیون نفر درآمد متوسط و ۵ میلیون نفر هم درآمدهای بدون حساب و کتاب دارند که دولت باید با شناسایی این طبقه هرچه سریع تر نسبت به حذف آنها از دریافت یارانه نقدی اقدام کند.

این نماینده درمجلس نهم، با بیان اینکه قطع یارانه پردآمدها و تزریق آن به حوزه صنعت، تولید، و کشاورزی لازمه رشد کشور است، گفت: رسیدن به اقتصاد مقاومتی و برون رفت از شرایط کنونی، لازمه قطع پرداخت یارانه نقدی به دهک های پردرآمد است که متاسفانه تاکنون با تعلل مسئولان در این زمینه مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه درحذف دهک های پردرآمد اولویت شناسایی ازطریق پرداخت مالیات ها و فرارهای مالیاتی است، تصریح کرد: بانک اطلاعاتی مالیاتی بهترین معیار برای شناسایی پردرآمدهاست که دولت می تواند با بهره گیری از ظرفیت های این بانک به حذف دهک های پردرآمد و اجرای قانون هدفمندی اقدام کند.(خبرگزاری صداوسیما)

اخبار مرتبط

نظرات