- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

یادواره شهدای شهرستان مرزی پارس آبادمغان برگزار شد

به گزارش مغانه، فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در این مراسم، با بیان اینکه شهدا نماد ظلم ستیزی و دفاع از حق و عدالت هستند، گفت: ما مدیون خون شهدا هستیم و آرامش و حضور جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف علمی و دستیابی کشور به موفقیت ها و پیشرفت ها حاصل فداکاری های شهداست.

سردار بابازاده، روحیه ایثار، شهادت طلبی و ولایت مداری ملت ایران را عنصر اصلی پیروزی های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس دانست و افزود: در طول هشت سال جنگ تحمیلی، ملت ایران با کمترین تجهیزات نظامی و نیروی رزمی توانستند در مقابل تجهیزات عظیم دشمن بایستند؛ چرا که روحیه شهادت طلبی و از جان گذشتگی در رزمندگان موج می زد.

بابازاده ادامه داد: همانگونه که حضرت زینب (س) با برپایی یادواره شهدای کربلا، استمرار بخش حرکت عاشورا و اهداف آن بودند، انقلاب ما نیز به واسطه یاد شهدا استمرار داشته و خواهد داشت.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به نقش ايثارگرانه شهداي شهرستان پارس آباد در منطقه شلمچه، هور العظیم و … اشاره و ياد آور شد: حضور مخلصانه و پاك شهیدان اين منطقه همچون شهید واحدي، علایی و ابوالحسنی بودند كه در ركاب بچه هاي عاشورايي آذربايجان مخلصانه جنگيدند و يك لحظه هم عقب نكشيدند و خون خود را در راه اسلام و همانند سرور سالارشان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) فدا كردند.

بابازاده از مردم پارس آباد مغان به عنوان مردمانی ولایتمدار و شهید پرور یاد کرد و گفت: این شهرستان در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با اینکه 1200 کیلومتر با جنوب کشورمان (اهواز) فاصله داشت اما فرزندان این شهرستان بدون هیچ مزد و تمنایی و صادقانه از نقطه صفر مرزی، این مسیر سخت و طولانی را طی نمودند و با دادن جان و مال و خون خود، به دفاع از ایران اسلامی پرداختند.

وی ادامه داد: مردم پارس آباد مغان با تقدیم 255 شهید به این نظام، به نوعی دینش را به ایران اسلامی ادا کرده و امروز وظیفه ماست تا با تأسی از این شهدا و امثال شهید تهرانی مقدم و احمدی روشن ها که از جان برای این نظام مایه گذاشتند ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم.

بابازاده تصریح کرد: رزمندگان این منطقه در واقع تنها با ایمان به خدا و توسل به ائمه اطهار و لبیک گفتن به امام و مقتدای خویش در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتند و با اهدای خون پاک خود در راه اسلام و قرآن اجازه ندادند دشمنان به اهداف شوم خود نایل شوند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، در ادامه از برپاکنندگان یادواره در دانشگاه پیام نور قدردانی کرد و حفظ روحیه بسیجی در بین دانشجویان را نیاز امروز کشور در دفاع از انقلاب بیان کرد و گفت: این قشر پشتوانه معرفتی و بصیرتی نسل های نو و آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و برپایی این گونه یادواره ها در واقع می تواند بیشترین تأثیرگذاری و حرکت تحولی را در بین دانشجویان امروزی ایجاد کند.

سردار بابازاده در ادامه همچنین به اهميت اقتصاد مقاومتي در جامعه اشاره و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یکی از مهمترین مسائل کشور است که همه مسئولان و رسانه ها و تمام اقشار مردم در راستای رسیدن به آن باید تلاش کنند.

وی از اقتصاد مقاومتی بعنوان یک حرکت عظیم در کشور نام برد، گفت: باید در راستای خدمت رسانی و عمل به فرامین مقام معظم رهبری در رسیدن به اقتصاد مقاومتی شبانه روزی برای این مردم تلاش کنیم تا این خدمت به فرصت سازی تبدیل شود نه فرصت سوزی.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در پایان خاطرنشان کرد: تمام مردم بخصوص مسئولان کشور باید بدانند جایگاهی که الان در زمینه علمی، فناوری و دفاعی در دنیا بدست آورده ایم مدیون همین خانواده شهدا، مادران و پدران و خواهران شهدایی است که از همه چیز خود گذشتند تا اسلام و این نظام پابرجا مانده و هیچ آه و غمی در دل رهبری و مردم نباشد.

در ابتدای این مراسم “فرهنگ” رییس دانشگاه پیام نور پارس آباد نیز طي سخناني ضمن خير مقدم و گراميداشت ياد و خاطره 255 شهيد والامقام شهرستان پارس آباد، آسايش و امنيت امروز ايران اسلامي را در سايه خون هاي پاك شهيدان و خانواده هاي آنان و ايثارگران كه چشم و چراغ اين ملت هستند دانست.

قرائت وصیت نامه توسط فرزند شهید نوعی و همچنین مداحی از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

به گزارش مغانه، در این یادواره که در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور پارس آباد برگزار شدف علاوه بر سردار بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل، مدیران دستگاه های اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، دانشجویان و اساتید دانشگاهها، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و بسیجیان پارس آباد نیز حضور داشتند.

پارس آبادمغان در شمال استان اردبیل واقع است.