امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : اکتبر 30th, 2014 7:10 | کد خبر : 7430 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

گمرک اصلاندوزمغان بازگشایی می شود

استاندار اردبیل از گشایش گمرک اصلاندوز-هوردایز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: از سرگیری فعالیت گمرک اصلاندوز، فاصله باکو را به نخجوان حدود 120کیلومتر نزدیک تر می کند.

به گزارش مغانه، مجید خدابخش روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از سالن مسافری پایانه مرزی بیله سوار، با اعلام اینکه بازگشایی گمرک اصلاندوز-هوردایز خواسته مردم آذربایجان است، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با این خواسته آذری ها موافقت کرده است و به زودی ما شاهد فعالیت این گمرک خواهیم بود.

استاندار اردبیل گفت: سال گذشته حدود یک میلیون و 50هزار نفر از گمرک بیله سوار تردد کردند که 950هزار نفر این مسافران اتباع آذری بودند.

وی،ادامه داد: ساخت و تکمیل و افتتاح این سالن مسافری نشانگر این است که مسوولان این استان و کشور برای جمعیت و اتباع آذربایجان ارزش و حرمت قائل هستند.

وی، با بیان اینکه برای اجرای این پروژه عظیم، حدود 120میلیارد ریال اعتبار صرف شده است، ادامه داد: ایران و آذربایجان اشتراکات فراوانی از جمله تاریخ، فرهنگ و اعتقادات و زبان مشترک دارند و ایران علاقه مند به توسعه روبط با کشور مقابل است.

وی، با اعلام اینکه رئیسان جمهور دو کشور تا کنون دو بار باهم دیدار کردند، گفت: در این دیدارها قرار شده ترددها و مناسبات بین دو کشور افزایش یابد.

وی، اضافه کرد: در راستای این دیدارها و مذاکره ها در تلاش هستیم تا فعالیت گمرک بیله سوار شبانه روزی کنیم.

استاندار اردبیل، الحاق شمال استان اردبیل به منطقه آزاد ارس را در رونق اقتصادی دو کشور با اهمیت خواند و گفت: روسیه سال گذشته حدود 60میلیارد دلار مواد عذایی وارد کرد که با پیوستن شمال استان به منطقه آزاد، زمینه صادرات کالا و تولیدات و محصولات کشاورزی منطقه دشت مغان به مسکو فراهم می شود.

او، شبکه پایاب خداآفرین را از طرح های مهم کشور دانست و گفت: دولت حدود یک میلیارد دلار در این پروژه عظیم سرمایه گذاری می کند که با بهره برداری از آن بیش از 60هزار هکتار از اراضی دیم و مرتعی شهرستان های بیله سوار و پارس آباد آبی خواهد شد.

وی، با اعلام اینکه روزانه حدود سه هزار نفر از پایانه مرزی بیله سوار رفت و آمد می کنند، افزود: امیدواریم با توسعه و گسترش این پایانه و همکاری دو جانبه، شاهد افزایش حجم مبادلات تجاری و توسعه روابط دو کشور باشیم.

نظرات