امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : مارس 18th, 2015 7:22 | کد خبر : 10018 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

گفت و گو با یک دختر کشتی گیر / مردم به کشتی بانوان می خندند

کشتی برای زنان؟! چنین چیزی امکان ندارد! اما این اتفاق افتاده است همانند برخی از کشورهای دیگر که کشتی زنان موضوعی جا افتاده شده است

به گزارش مغانه،

خبر کشتی زنان در ایران البته خبر جدیدی نیست. از مدت ها پیش رشته کشتی با کمربند برای زنان در ایران راه افتاده بود اما اکنون روز به روز گسترش می یابد. پس از کمی جستجو یکی از همین دختران کشتی گیر را پیدا کردیم. گفت و گوی جام جم ورزشی را با این دختر کشتی گیر در ادامه می خوانید:

می خواهیم کمی بیشتر با شما آشنا شویم؟

راضیه فولادوند هستم. ۲۱ سال دارم و حدود دو سال است کشتی کار می کنم. البته کشتی با کمربند. پیش از آن جودو کار بودم.

عجیب نیست یک دختر کشتی گیر باشد؟

خیر، باید خیلی چیزها جا بیفتد. شاید برای برخی خنده دار به نظر برسد اما چه اشکالی دارد خانم ها هم به ورزش های مورد علاقه خود بپردازند. مردم به کشتی بانوان می خندند. اصلا نامش خنده دار است. همین رفتارهاست که ورزش زنان کشور چندان پیشرفت نمی کند. من خودم مدرک مربی گری جودو دارم اما کشتی با کمربند برایم جذاب تر و جالب تر است.

اصلا چطور به کشتی علاقه مند شدید؟

در شهر ما مشهد اصلا چیزی به نام کشتی بانوان وجود ندارد. در باشگاهی که جودو کار می کردم چند دختر برای رقابت های کشوری کشتی با کمربند تمرین می کردند و من هم علاقه مند شدم. بالاخره موفق شدم با کمک یک کشتی گیر با کمربند تمریناتم را شروع کنم. برای من که خودم رزمی کار بودم کشتی با کمربند اصلا مشکل نیست.

در ایران برای کشتی با کمربند زنان مسابقه ای برگزار می شود؟

فعلا که خیر اما اگر برگزار شود حتما من شرکت می کنم چرا که احساس می کنم توانایی زیادی برای مدال آوری دارم. الان فقط در سطح استان فعالیت دارم

فکر می کنید روزی برسد که کشتی با کمربند بانوان به رقابت های برون مرزی اعزام شود؟

فعلا که به هیچ عنوان امکان آن وجود ندارد اما کشتی با کمربند شباهت بسیار زیادی با رشته های رزمی دارد. مگر تیم ووشو و کاراته بانوان به رقابت های خارج از کشور اعزام نمی شود؟ چه اشکالی دارد که کشتی با کمربند هم که یک نوع رشته ورزشی است به آن سوی مرزها برود؟ ما می توانیم مدال آور باشیم. البته از من خیلی کشتی گیران بهتری در کشور وجود دارند.

فدراسیون کشتی گیران زن ایرانی را حمایت می کند؟

دلتان خوش است! کدام حمایت؟ هر چه که انجام می دهیم با خودمان است و تمام مسئولیت ها به عهده خود ورزشکار است و فدراسیون هیچ تلاشی نمی کند. فدراسیون کشتی فقط در انحصار مردان است و مدت زمان زیادی طول می کشد تا کشتی با کمربند زنان در ایران جا بیفتد.

فکر می کنید چه زمانی کشتی بانوان در ایران جا بیفتد؟

ابتدا باید یک نکته را یادآور شوم. کشتی با کمربند خیلی با کشتی فرنگی و یا آزاد فرق دارد. مردم نباید فکر کنند اینها دقیقا مثل هم هستند. نام کشتی بانوان شاید برای برخی خنده دار باشد اما با این حال می توان امیدوار بود که به موضوعی عادی تبدیل شود. اگر به طور مرتب رقابت های کشوری برگزار شود آنگاه می توانیم امیدوار باشیم که کم کم بیشتر به آن بها بدهند. همانطور که ایران در کشتی مردان یکی از قطب های قدرتمند دنیاست در بخش زنان و البته در رشته کشتی با کمربند هم می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

این رشته ورزشی خطری ندارد؟

اگر بخواهیم با این دیدگاه نگاه کنیم باید بگویم همه رشته های ورزشی خطر دارند. این خود ورزشکار است که باید نسبت به همه خطرات احتمالی آگاه باشد و گرنه ممکن است حتی یک دویدن ساده هم باعث آسیب جسمانی شود. برای هر ورزشی باید آمادگی بدنی داشت. در ضمن بدون هیچ پیش زمینه ای نمی توان انتظار داشت فرد به یک رزمی کار تبدیل شود. همه چیز باید روال عادی خود را طی کند. (جام جم)

اخبار مرتبط

نظرات