- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

گزارش تکمیلی نشست هم اندیشی اصلاح طلبان شهرستان های استان اردبیل در پارس آباد

به گزارش مغانه، جبرائیل طلیعه بخشدار جعفرآبادمغان در این نشست در سخنانی همه حاضران را که برای رسیدن به یک هدف مشترک در گذشته وحال تلاش و همت کرده اند به وحدت ،انسجام و یکدلی دعوت کرد و افزود: اگر وحدت وانسجام در بین همه ما وجود داشته باشد میتوانیم به همه اهدافمان برسیم.

118

رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در پارس آباد افزود: اگر انشقاق و تفرقه بین ما وجود داشته باشد هیچ وقت به انچه میخواهیم نایل نخواهیم شد و عده ای سودجو میخواهند در میان اصلاحات و دولت تدبیر و امید تفرقه ایجاد کنند که باید کاملا هوشیار باشیم.

حسین بیدار از پارس آباد ( میزبان نشست ) نیز در این مراسم گفت: در جوامع عقب مانده انسان ها با خون بهم بسته می شوند و تشکیل طایفه می دهند، در جوامع توسعه یافته انسانها با فکرو اندیشه یکسان در کنار یکدیگر قرار می گیرند وتشکیل حزب می دهند.

24

وی ادامه داد: از گذشته ما انتخابات داریم ولی احزاب قدرتمند نداریم به همین خاطر بسیار مایه خرسندی است که در خدمت بزرگانی هستم که برای من بسان خویشان فکری هستند.اینجا مردانی وجود دارد که در نبود احزاب قدرتمند وتشکل های مردم نهاد این بار سنگین تهمت زا را در میان خوف و رجا به دوش گرفته اند.

وی با انتقاد از دوره هشت ساله دولت مهرورزی آن را دوره ای برای چپاول و غارت خواند که تنها با تغییر نرخ بهره سود بانکی میلیاردها دلار غارت کردند و امروز لازم است دولت روحانی اصلاح طلبان را تقویت کند و فضا را غیرقابل بازگشت کند و توجه داشته باشد که افکار عمومی گرچه قدرتمند است ولی کم حافظه است.

او اضافه کرد: وظیفه دولت در عین حفظ آرامش در کشور حفظ حیات خویش نیز هست و این ممکن نیز جز با راضی نگه داشتن حامیان خویش بدست نمی آید و در غیر این صورت باید منتظر چرخش معیوب به سالهای پیش باشیم وبی شک دلواپسان برای این ملت دلسوزی نخواهند کرد .

بیدار با تحلیل از وضعیت وزارت کشور و استانداری اردبیل افزود: استانداری اردبیل در میان گروه های مختلف محصور شده است. گروه اول اعضای ستاد روحانی می باشند کسانی که در روزهای سخت سینه سپرکردند و شرکت در دولت را حق خود می دانند. گروه دوم مدیرانی هستند که در دولت گذشته به حاشیه رانده شده اند و به خاطر نبود تعامل مناسب بین اصلاح طلبان فرصت حضور در ستاد روحانی نداشتند و یا ستاد نتوانسته آنها را شناسایی کند و گروه سوم نمایندگان مردم هستند و معلوم نیست که چگونه وکیل برخلاف نظر موکل سخن می راند آنچه از میان این تقابل برمی آید این است که استانداری دری است که هنوز به پاشنه خود می چرخد .

وی ضمن انتقاد از سرکار بودن مدیران ضعیف و ناکارآمد دولت احمدی نژاد اظهار داشت: که از روند کُند تغییرات مدیران نگران هستیم و این آهنگ کُند تغییرات باعث ریزش در بدنه دولت خواهد شد.

حجت الاسلام بابابی از خلخال نیز با تشکر از زین العابدین بانی این جلسات، خطاب به مرکز نشینان گفت: ما برگزاری این جلسات را از شما درخواست کرده بودیم که متاسفانه توجهی نکردید و باید شما از چندین ماه قبل این نشست ها را شروع می کردید و تا به حال باید ۱۰الی ۱۲ جلسه برگزار می شد. وی به اتفاقات رخ داده در مجلس به خاطر آزاد منشی ، حق طلبی و ادامه دادن راه شهید مطهری توسط فرزندش را قابل ستایش توصیف نمودند.

33

بابایی به خاطر بی توجهی مسئولان کشوری واستانی نسبت به جریان اصلاح طلبی گلایه کرد واز بکارگیری افرادی در وزرات کشور که تا دیروز مخالف سرسخت دولت روحانی واصلاحات بودند اظهار تاسف کرد و خواستار جذب جوانانی شد که در ستادهای دکتر روحانی با شوق و اشتیاق فعالیت میکردند .

فرهاد صفری از بیله سوار نیز در این جلسه گفت: ۸ سال دولت آقای احمدی نژاد، یکشبه همه نیروهای کارآمد وشایسته که نیروی انسانی یک کشور هستند را کنار گذاشتند واین مسئله باعث شد که فضای سیاسی بسته بشود.

4_Copy1

وی افزود:مردم بعد از ۸ سال به خاطر وضعیت نابسمان کشور فضا را برای تغییرات مناسب دیدند وبا رای به آقای روحانی فضا را دگرگون کردند و الان که ۱۶ ماه از روی کار آمد دولت تدبیر وامید می گذرد و بهترین فرصت برای ارزیابی و آسیب شناسی عملکرد دولت می باشد، آیا دولت به کارهای تشکیلاتی وحزبی معتتقد است؟ و چه کارهایی در این زمینه انجام داده است?

وی با اشاره به هزینه هایی که اصلاح طلبان پرداخته اند، هشت سال گذشته را سندی برای درستی افکار و اندیشه های اصلاح طلبی دانست و از دولت روحانی خواستار گشایش فضای باز سیاسی شد.

نجیبی مهمان ویژه از تهران نیز در سخنانی به بحث قدرت اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی بحث قدرت پیش می آید متاسفانه بسیاری از اهداف فراموش می شود و قدرت باید برای رسیدن به اهداف باشد نه اهداف وسیله ای برای رسیدن به قدرت .

51

وی با اشاره با نقش فرهنگ ابراز داشت: باید در رفتارها و گفتار خود دقت نماییم چرا که بازتاب آن به فرهنگ اصلاحات نسبت داده می شود و باید خود انتقادی و انتقاد درونی را تقویت کنیم که بهترین راه برای رسیدن به آرمانهاست.

او لزوم تجزیه و تحلیل فضای جامعه را ضروری دانست و خواستار جذب جوانان و علاقمندان به این گونه جلسات شد.

وی افزود: اگر تشکیلات منسجم و قوی باشد آینده ای روشن برای مردم و جامعه در راه است و ماباید با تکیه بر هویت جمعی و حرکت تشکیلاتی اهدافمان را پیش ببریم.

سیف اله سروی از جعفرآباد نیز با بیان خاطراتی از انتخابات گذشته، دولت تدبیر و امید را دنباله رو اصلاحات دانست و ضمن تجلیل از برخی کارهای انجام گرفته در دولت، خواستار استفاده از نیروهای کارآمد در دولت روحانی شد.

6_Copy22

وی با اعلام اینکه اصلاحات هیچ موقع متوقف نشده و نخواهد شد، سابقه تاریخی اصلاحات را از دوره حضرت محمد (ص) دانست و عشق و علاقه مردم شیعه ایران را به امام حسین (ع) که برای اصلاح جامعه قیام کرد یادآور شد .

71

محرمی از سرعین میز با عرض تسلیت به اهالی پارس آباد به خصوص بازماندگان دانشجوی غرق شده در دریاچه شورابیل که از دانشجویان این شهرستان بود، گفت : دولت برای رسیدن به هدف باید از دو موضوع غفلت نکند اول ساماندهی وزارت کشور جهت صیانت از آرای مردم است و دوم دولت نباید احزاب را رقیب خود بداند چراکه احزاب ها رقیب دولت نیستند بلکه راه و هدف را نشان می دهند وتفکر اصلاحات و حرکت های موجود در جامعه خودجوش است و در انتخابات مردم این را در آرای خود نشان می دهند .

عباس جاهد از گرمی نیز در این نشست به نقش برخی از لیدرها به خصوص علی زین العابدین اشاره کرد و وجود این افراد را در قوام این جلسات ضروری دانست.

علی زین العابدین از اصلاح طلبان مشگین شهر نیز گفت: ما به عنوان مجموعه عظیم فکری ، عصاره ای از مجموعه گفتمان فکری اصلاح طلبان هستیم. سخنان ما از جنس فرهنگی و از جنس تحول است. باید تحول و تدبیر را با خود عجین کنیم و جامعه این تغییر و تحول را از ما طلب می نماید. ما باید تعریف و اهداف اصلاحات را روشن کنیم و تعریفی عمیق از اصلاحات باید داشته باشیم.

82

وی اصلاحات را با پیدایش بشر همزمان دانسته و تغییر و تحول در سیر تاریخ را جزئی از ذات اصلاحات خواند که باید هر روز نسبت به گذشته تغییر و تحول جدید و مثبت ایجاد شود .

وی ادامه داد: قرآن کتابی است که برای اصلاح بشر از جانب خداوند وحی شده است و سرمشق و الگوی ما باید کتاب خدا باشد و کتاب نهج البلاغه نیز دارای مضامینی در زمینه اصلاح ،تغییر و تحول می باشد تا جامعه به سعادت برسد. آنانکه ما را به بی دینی توصیف می کنند بگویند که کجای دین سکون و بی حرکتی و رخوت و سستی وجود دارد؟

وی گفت: انقلاب اسلامی حرکتی عظیم بود و دایره این انقلاب بسیار بزرگ است و باید به حد مطلوب و قابل قبولی برسد و اصلاحات صراط مستقیم حقیقی انقلاب ، امام و قانون اساسی است و در این چهارچوب حرکت خواهیم کرد و به نظام انقلاب اسلامی کاملا پایبند هستیم و خارج از این چهارچوب حرکت نخواهیم کرد .

وی با اشاره به چالش های اصلاح طلبی، بیان کرد: این چالش ها برخی مقطعی و برخی ممتد و ادامه دار می باشند که در هردو اشتراکاتی وجود دارد و باید در دو گفتمان حرکت کنیم یکی گفتمان ایدئولوژیکی است چرا که عنصر دین از سپیده دم تاریخ تا کنون عنصر مهمی است که در کشور ما هم قابل حذف نیست و باید گفتمان خود را در این عرصه وسعت بخشیم و باید بگویم که حضور جریان اصلاح طلبی در جبهه های جنگ قطعا چند برابر سایر جریان هاست و این به خاطر دید اعتقادی و ارزشهای دینی است که در این جریان وجود دارد

وی اضافه کرد: ارزشها را نباید مصادره کرد بلکه ارزشهای دینی و اعتقادات، متعلق به همه مردم است و جریان اصلاح طلبی با تمام وجود و اعتقادات باید در مراسمات مذهبی حضور پرشوری داشته باشند.

وی افزود: دیگر چالش اصلاحات، گفتمان مدنی می باشد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در این مورد کوتاهی هایی نیز وجود دارد که برخی محدودیت ها نیز مزید بر علت شده است و در زمینه گفتمان مدنی جادارد بیشتر فعالیت کنیم و در عرصه فعالیت های فرهنگی باید حضور گسترده ای داشته باشیم .

به گزارش مغانه، براساس تصمیم حاضران در این جلسه، سومین نشست استانی اصلاح طلبان استان اردبیل در بیله سوار برگزار خواهد شد.

در پایان این جلسه بیانیه شورای هماهنگی اصلاح طلبان شهرستان های استان اردبیل در نشست پارس آباد قرائت گردید که متن این بیانیه امروز / یکشنبه /از طریق این سایت منتشر خواهد شد.

در این نشست میهمانانی از شهرستان های اردبیل ، مشگین شهر ، پارس آباد ، بیله سوار خلخال ، گرمی ، نیر، نمین و سرعین،جعفر آباد حضور داشتند.

IMG_2457

(منبع: ایلقار)

 

 

11 Comments (Open | Close)

11 Comments To "گزارش تکمیلی نشست هم اندیشی اصلاح طلبان شهرستان های استان اردبیل در پارس آباد"

#1 Comment By مهدی رسولی On 2015/01/18 @ 11:17 ق.ظ

یک عده جمع شدن دارن سخنرانی تمرین می کنن. روحانی چه گلی به سر مردم زده . این دولت چشمش را به دست بیگانگان دوخته و منتظره مشکلات اقتصادی ما را کشورهای بیگانه حل و فصل کنه. بهتره شما اصلاح طلبان و آقای روحانی بداند که مشکل آمریکا و کشورهای زورگو با ما مسئله هسته ای نیست. خیلی خوب میدانید آنها موضوع هسته ای را بهانه و دستاویز قرار دادند در حالی که کشورهای افزون طلب و سلطه گر با اعتقادات و ایمان و اسلام مشکل دارند لذا حل بحث هسته ای هیچ وقت باعث دوستی و رفع اختلافات ایران و آمریکا نخواهد شد. این را هم از باب یادآوری باید خدمت شما اصلاح طلبان عرض نمایم که آمریکا در حالی ما را متهم به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای متهم می کند که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید فرمودند که ما به هیچ عنوان دنبال سلاح هسته ای نیستیم و این کشور در حالی اتهامات واهی و بی اساس خود را تکرار می کند که زرادخانه ها ی این کشور قلدر و جنایت پیشه، مجهز به انواع سلاح های کشتار جمعی از جمله بمب هسته ای است و در اکثر جنایت ها و کشتارهایی که در کشورهای مختلف دنیا رخ می دهد به وضوح میتوان رد پای آمریکا و فرزند نامشروع اش اسرائیل غاصب را دید.

#2 Comment By سلمان On 2015/01/18 @ 11:33 ق.ظ

بنده نه اصلاح طلب هستم و نه اصولگرا. در بین این اصلاح طلبان پارس آبادی چهره هایی را می بینیم از جمله ذکر علی نظرپور و اللهوردی محمدی – بیدار و اکبری موضع مشخص و واحدی داشته و دارند ولی برخی ها با عوض شدن دولت ها، به راحتی عوض می شوند . برخی ها یا دنبال قدرت هستند و یا ثروت. مطمئنم به این خاطر به اردوگاه اصلاح طلبان پیوستند تا به نان و نوایی برسند و متاسفانه به این هدف نیز نایل شدند و اگر در این دولت به قدرت نمی رسیدند خیلی راحت در صف مخالفان و منتقدان جدی دولت می ایستادند و چنین فردی در میان این جمع دیده می شود.

#3 Comment By یک بیله سوارلی On 2015/01/18 @ 12:20 ب.ظ

افرادی همچون منصور آقازاده و حمید دشتی که تا دیروز از رعنائی اصولگرا حمایت می کردند چطور امروز در جمع اصلاح طلبان هستند

#4 Comment By ناشناس On 2015/01/18 @ 2:30 ب.ظ

چراعکسی از دکتر عباس جاهد نیست؟

#5 Comment By ناشناس On 2015/01/18 @ 5:44 ب.ظ

اکثرا افراد فوق انسانهای صادق وشناخته شده هستند نمونه های از اصلاح طلبی از هر شهرستان میباسند

#6 Comment By یک پارس آبادی On 2015/01/22 @ 12:30 ب.ظ

اصلاح طلبی یااصول گرایی فرقی نمی کند مهم این است که گرهی ازمشکلات معیشتی مردم باز شود همه مردم بجز تعداد انگشت شمارامیدی به فردا ندارندوهر روز برمشکلاتشان افزوده می شودمثلا وزیر اموزش وپرورش جناب روحانی اصلا لیاقت وزارت دارد؟وامثال ان

#7 Comment By مسلم مقامی On 2015/01/22 @ 4:43 ب.ظ

به نظر بنده ستادهای انتخاباتی نقشی در پیروزی دکتر روحانی نداشتند. اگر غیر از این است باید آقای طلیعه به عنوان رییس ستاد روحانی در انتخابات شورای شهر پیروز می شد. آقای طلیعه که در انتخابات شورا جزو شکست خوردگان بود چگونه ادعا می کند که وی و دیگر فعالان ستاد باعث شدند تا روحانی بیشترین آرا را در پارس آباد به دست آورد. اگر واقعا مردم پارس آباد به خاطر تبلیغات و فعالیت و نفوذ وی به دکتر روحانی رای دادند باید خودش اولین رای را در این شهر کسب می کرد.

#8 Comment By همشهری On 2015/01/22 @ 5:20 ب.ظ

درجواب برادر بزرگوار آقای مقامی عرض کنم که آقای طلیعه درانتخابات با کمترین هزینه تبلیغاتی نزدیک به 7000 رای آوردند وبرهمگان آشکار است که عواملی پشت پرده بودند نزارند وی به پارلمان محلی راه پیدا کنند زمانی که حتی کسی جرات نداشت درستاد دکتر روحانی چایی بخوردوهمانها الان ادعا میکنند که طرفدار دولت هستندولی آن موقع طلیعه علناً پرچمدار دولت تدبیر وامید در شهرستان پارس آباد بودند.

#9 Comment By مسلم مقامی On 2015/01/22 @ 7:35 ب.ظ

در جواب همشهری به این ضرب المثل ترکی بسنده می کنم”گلین اُینییا بیلمیر – دییر اِو اَیریدی

#10 Comment By مردم On 2015/01/23 @ 4:16 ب.ظ

باسلام بنده ازدوستانی که در منزل آقای بیدار جمع شدهاند سوال دارم چقدر در بین اقوام و خویشاوندان خود محبوب هستند ابطور قطع حقیر اکثر اینها را می شناسم که در بین خانواده خود نیز منزوی هستند آقای طلیعه اکثر که باخودروی دولتی که همیشه مقابل درب منزل ایشان در محله باکری پارک می باشد و از ساعت 8/5 صبح به بعد به محل کار خود می رود انتظار داریم مشکلات منطقه را حل کنند نه در جلسات خصوصی که برای انتخابات مجلس برگزار می شود شرکت کنند بعید می دانم که ایشان مجری سالمی برای انتخابات باشند فرماندار بیله سوار باید هرچه زودتر نسبت به برکناری ایشان اقدام کند

#11 Comment By رضا On 2015/01/25 @ 1:15 ب.ظ

برادر گرامي اقاي طليعه به عنوان فرماندار پارس اباد با معرفي استاندار به وزارت كشور تاييد شده بود ولي با مخالفت برومند با در نظر گرفتن منافع شخصي مانع شد بعد ازان اقاي بيگدلو كه فرد معتدل بود انتخاب شد بعد از 2ماه اقاي نمايند بر كنار كرد اقاي نصيري كه ازسوي استاندار انتخاب شده بعداز چند روز با انتخاب اقاي ابراهيمي به عنوان بخشدار مركزي پارس اباد با هم درگير شد حلا خودتان قضاوت كنيد دود ان به چشم مردم وبيشتر روستا نشينان اين منطقه ميشود كه نزديك به يك سال است كه بدون بخشدار است ان هم به دليل مخالفت اقاي برومند است.