امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : دسامبر 26th, 2015 9:09 | کد خبر : 15726 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

گزارش تکان‌دهنده از نقض گسترده حقوق شیعیان در جمهوری آذربایجان

گروه کاری «مدافعان حقوق بشر جمهوری آذربایجان» گزارشی تکان‌دهنده‌ از شکنجه و بی‌عدالتی علیه شیعیان این کشور که اکثریت مطلق ۸۵ درصدی این کشور را تشکیل می‌دهند؛ منتشر کرده است.

به گزارش مغانه، دولت آذربایجان چند سالی است که رسما تبدیل به پایگاه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه شده و با افزایش نفوذ صهیونیست‌ها در این کشور دولت باکو نیز فشارها را بر شیعیان و گروه‌های اسلامی بیشتر کرده است که یورش وحشیانه اخیر به منطقه «نارداران» و کشته و زخمی شدن شماری از شیعیان این منطقه تنها نمونه‌ای از این موج جدید شیعه‌ستیزی دولت آذربایجان است
دیروز اما گروه کاری «مدافعان حقوق بشر جمهوری آذربایجان» با انتشار فهرست جدید زندانیان سیاسی در این کشور، از تحت شکنجه بودن «حاج طالع باقرزاده» رهبر جنبش اتحاد مسلمانان و بیش از ۳۰ فعال دستگیرشده در نارداران خبر داد. بنابر این گزارش، در این فهرست، نام ۹۳ زندانی سیاسی و دینی عنوان شده که به دلایل و انگیزه‌های سیاسی و پرونده‌سازی بازداشت شده‌اند. به عده‌ای از این زندانیان حتی اتهامات جاسوسی، حمل سلاح و مواد مخدر زده شده است!
در گزارش این گروه با اشاره به دستگیری حاج «طالع باقرزاده»، رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۲ به علت سخنرانی‌هایش علیه برگزاری مسابقه مستهجن «یوروویژن» و «رژه همجنس بازان» در باکو، آمده است که دستگیری اخیر وی در منطقه «نارداران» ـ حومه باکو ـ و جلوگیری از دیدارش با وکیل قانونی خود و شکنجه شدن وی در بازداشتگاه پیگیری و بررسی خواهد شد.

۶۱۳_۷۲۵۳
در این گزارش همچنین درباره حجت‌الاسلام «فرامیز عباسوف» نیز آمده است: «وی به اتهام واهی و مضحکانه تشکیل گروه تبهکاری و نگهداری سلاح و تلاش برای تغییر حاکمیت و قانون اساسی جمهوری آذربایجان در ۲۴ ژانویه ۲۰۱۱ و در پی اعتراضات به تدارک برگزاری رژه همجنس‌بازان در باکو بازداشت شده است.»
این گزارش که در ۱۰۴ صفحه تنظیم شده است، در خصوص زندانیان سایر گرایش‌های سیاسی و دینی موجود در جمهوری آذربایجان، اطلاعات تکمیلی و مفصلی منتشر کرده است.همه اینها در حالی است که شیعیان، ۸۵ درصد از جمعیت ۹ میلیونی جمهوری آذربایجان را تشکیل می‌دهند اما همواره با فشارهای کینه‌ورزانه حکومت که ارتباط نزدیکی با رژیم صهیونیستی دارد، مواجه هستند.

منبع: کیهان

اخبار مرتبط

نظرات