- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

گردهمایی بزرگ پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در پارس آباد برگزار شد+تصاویر

به گزارش مغانه به نقل از آران مغان، در این همایش عظیم جانشین لشکر عملیاتی سپاه عاشورا، در سخنانی با گرامیداشت حماسه سوم خرداد، اخلاص، استقامت و امانتداری را از شاخصه های بارز شهدا در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: وفای به عهد و از خودگذشتگی در راه آرمان های انقلاب و ارزش‌های والای اسلامی از دیگر خصوصیات شهیدان دوران هشت سال دفاع مقدس است که بایستی الگو و سرمشق ما و نسل جوان قرار گیرد.
سرهنگ ‘غلامرضا جوان بخت’، با بیان اینکه لحظه لحظه دفاع مقدس و جنگ تحمیلی پر از خاطرات درس آموز و عبرت انگیز است که باید این خاطرات برای نسل امروز انقلاب بازگو و تشریح شود، افزود: در کنار این سختی ها، شهدای ما با ایستادگی و استقامت مثال‌زدنی خود در برابر این مشکلات ایستادند و از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام پاسداری کردند.
جانشین لشکر عملیاتی سپاه عاشورا به توطئه جدید و جنگ های نیابتی در منطقه اشاره کرد و گفت: اگر آل سعود به نیابت از امریکا و رژیم صهیونیستی به کشور یمن حمله کرده و گروه های تکفیری در عراق و سوریه به نیابت از رژیم صهیونیستی با مقاومت اسلامی می جنگند، این ها باید تاریخ دفاع مقدس ما را مرور کنند و باید قدرت نیروهای مسلح ما را باور داشته باشند.
وی در ادامه همچنین لشکر ۳۱ عاشورا را افتخار آفرین دفاع مقدس دانست و گفت: رزمندگان لشکر همیشه سرافراز عاشورا در دفاع مقدس با ایستادگی و دلاورمردهای خود برگ زرینی را در تاریخ انقلاب ثبت کرده و ایثارگری‌های آنان در ذهن ها ثبت و ضبط شده است.
سرهنگ جوان بخت که در دوران دفاع مقدس و در لشکر ۳۱ عاشورا از نیروهای سردار شهید “رحیم واحدی” در این لشکر بود، با اشاره به خصوصیات این شهید اهل پارس آباد گفت: شهید واحدی با انجام مأموریت‌های محوله و با اثبات عملی لیاقت‌ها و استعدادش قائم مقامی لشکر را برعهده گرفت و با مجاهدت ها و ایثارگری هایی که از خود نشان داد نامش برای همیشه در دفتر حماسه مردم فهیم و ولایتمدار پارس آباد به ثبت رسید.
خاطره گویی ‘سید کریم موسوی’ بی سیم چی یکی از گروهان های لشکر عاشورا در زمان جنگ تحمیلی و از آزادگان سرافراز منطقه و مداحی از دیگر برنامه های این مراسم بود.
در این گردهمایی باشکوه، جمع کثیری از بسیجیان و رزمندگان دوران دفاع مقدس، مسوولان ادارات و نهادها، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم شهرستان مرزی پارس آباد حضور داشتند.
در پایان این مراسم، جانشین لشکر عملیاتی سپاه عاشورا به همراه جمعی از رزمندگان دفاع مقدش، نیروهای بسیجی و سپاهی و مسوولان محلی با حضور بر سر مزار سردار شهید ‘رحیم واحدی’ ضمن قرائت فاتحه با آرمانهای شهدا تجدید پیمان کردند.
شهرستان پارس آباد، ۲۵۵ شهید گلگون کفن،۹۴۷ نفر جانباز و ۷۳ نفر آزاده سرافراز در راستای دفاع از ارزش های انقلاب تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

IMG_0464 IMG_0470 IMG_0477 IMG_0485 IMG_0493 IMG_0500 IMG_0503 IMG_0510 IMG_0516