امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 24th, 2015 12:14 | کد خبر : 11650 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

گردهمایی بزرگ پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در پارس آباد برگزار شد+تصاویر

همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، گردهمایی باشکوه پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت امروز /یکشنبه/ در مسجد جامع پارس آبادمغان برگزار شد.

به گزارش مغانه به نقل از آران مغان، در این همایش عظیم جانشین لشکر عملیاتی سپاه عاشورا، در سخنانی با گرامیداشت حماسه سوم خرداد، اخلاص، استقامت و امانتداری را از شاخصه های بارز شهدا در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: وفای به عهد و از خودگذشتگی در راه آرمان های انقلاب و ارزش‌های والای اسلامی از دیگر خصوصیات شهیدان دوران هشت سال دفاع مقدس است که بایستی الگو و سرمشق ما و نسل جوان قرار گیرد.
سرهنگ ‘غلامرضا جوان بخت’، با بیان اینکه لحظه لحظه دفاع مقدس و جنگ تحمیلی پر از خاطرات درس آموز و عبرت انگیز است که باید این خاطرات برای نسل امروز انقلاب بازگو و تشریح شود، افزود: در کنار این سختی ها، شهدای ما با ایستادگی و استقامت مثال‌زدنی خود در برابر این مشکلات ایستادند و از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام پاسداری کردند.
جانشین لشکر عملیاتی سپاه عاشورا به توطئه جدید و جنگ های نیابتی در منطقه اشاره کرد و گفت: اگر آل سعود به نیابت از امریکا و رژیم صهیونیستی به کشور یمن حمله کرده و گروه های تکفیری در عراق و سوریه به نیابت از رژیم صهیونیستی با مقاومت اسلامی می جنگند، این ها باید تاریخ دفاع مقدس ما را مرور کنند و باید قدرت نیروهای مسلح ما را باور داشته باشند.
وی در ادامه همچنین لشکر ۳۱ عاشورا را افتخار آفرین دفاع مقدس دانست و گفت: رزمندگان لشکر همیشه سرافراز عاشورا در دفاع مقدس با ایستادگی و دلاورمردهای خود برگ زرینی را در تاریخ انقلاب ثبت کرده و ایثارگری‌های آنان در ذهن ها ثبت و ضبط شده است.
سرهنگ جوان بخت که در دوران دفاع مقدس و در لشکر ۳۱ عاشورا از نیروهای سردار شهید “رحیم واحدی” در این لشکر بود، با اشاره به خصوصیات این شهید اهل پارس آباد گفت: شهید واحدی با انجام مأموریت‌های محوله و با اثبات عملی لیاقت‌ها و استعدادش قائم مقامی لشکر را برعهده گرفت و با مجاهدت ها و ایثارگری هایی که از خود نشان داد نامش برای همیشه در دفتر حماسه مردم فهیم و ولایتمدار پارس آباد به ثبت رسید.
خاطره گویی ‘سید کریم موسوی’ بی سیم چی یکی از گروهان های لشکر عاشورا در زمان جنگ تحمیلی و از آزادگان سرافراز منطقه و مداحی از دیگر برنامه های این مراسم بود.
در این گردهمایی باشکوه، جمع کثیری از بسیجیان و رزمندگان دوران دفاع مقدس، مسوولان ادارات و نهادها، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم شهرستان مرزی پارس آباد حضور داشتند.
در پایان این مراسم، جانشین لشکر عملیاتی سپاه عاشورا به همراه جمعی از رزمندگان دفاع مقدش، نیروهای بسیجی و سپاهی و مسوولان محلی با حضور بر سر مزار سردار شهید ‘رحیم واحدی’ ضمن قرائت فاتحه با آرمانهای شهدا تجدید پیمان کردند.
شهرستان پارس آباد، ۲۵۵ شهید گلگون کفن،۹۴۷ نفر جانباز و ۷۳ نفر آزاده سرافراز در راستای دفاع از ارزش های انقلاب تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

IMG_0464 IMG_0470 IMG_0477 IMG_0485 IMG_0493 IMG_0500 IMG_0503 IMG_0510 IMG_0516

 

اخبار مرتبط

نظرات