امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آوریل 27th, 2015 1:47 | کد خبر : 10705 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

کیفیت نامرغوب نان مغان؛ حکایتی همچنان پابرجا

نان یکی از عمومی ترین مواد غذایی مورد مصرف مردم می باشد. بطور متوسط ۶۴/۲ درصد از کل انرژی مصرفی روزانه یک نفر شهری و ۵۹/۳ درصد از کل انرژی مصرفی یک نفر روستایی را نان تشکیل می دهد و پارامترهای کیفی نان نقش مهمی در سلامت و رضایت مصرف کنندگان دارد.

به گزارش مغانه به نقل از آزادلو، نان یکی از عمومی ترین مواد غذایی مورد مصرف مردم می باشد. بطور متوسط ۶۴/۲ درصد از کل انرژی مصرفی روزانه یک نفر شهری و ۵۹/۳ درصد از کل انرژی مصرفی یک نفر روستایی را نان تشکیل می دهد و پارامترهای کیفی نان نقش مهمی در سلامت و رضایت مصرف کنندگان دارد.

کیفیت پخت نان در شهرهای شمالی استان علی الخصوص در گرمی مغان مدت هاست یکی از گله های اهالی بوده است. اما علیرغم انعکاس مکرر مشکلات مردم در رسانه ها متولیان وضعیت نان در منطقه بی تفاوت تر از گذشته نانوایان را به حال خود رها کرده اند.

شهروندان مغانی به میزان پولی که در برابر دریافت نان پرداخت می‌کنند انتظار گرفتن نان با کیفیت دارند ولی متاسفانه در برخی از نانوایی‌های سطح شهر نان کیفیت لازم را ندارد. موضوعی که از سوی حجت الاسلام صفری؛ امام جمعه فاضل شهرستان در نمازه جمعه عبادی سیاسی مطرح شد، اما متأسفانه هیچ نتیجه ای در پی نداشت.

به تازگی جدا از کیفیت نان، برخی نانویان نسبت به کمیت نان نیز بی توجهی نشان می دهند. برخی از نانواها با ترکیب دو نان در یک نان علاوه بر پخت بسیار نامرغوب، از اندازه آن نیز می کاهند. با این اوصاف همچنان از سوی اداراتی همچون صنعت، معدن و تجارت و مهمتر از آن فرمانداری نظارتی ویژه دیده نمی شود. البته نباید از زحمت کشان اداره صنعت و معدن چشم پوشید و خدمات آن ها به طور شبانه روزی شایسته تقدیر است، اما اینکه اینگونه وضعیت نان به حال خود رها شده است جای علامت سوال است.

انتظار مردم این است که مسئولان نهادهای زیربط و در راس آن فرماندار شهرستان که همیشه از توجه همه جانبه به وضعیت آرد و نان گرمی سخن می گویند، در این زمینه دغدغه بیشتری داشته باشند. زیرا وضعیت کنونی به هیچ عنوان در شأن مردم شریف این منطقه نیست. افزایش بی رویه قیمت نان در برخی نانواها و تفاوت قیمت در نانوایی های مختلف نیز موضوعی است که نیاز به رسیدگی دارد.

اخبار مرتبط

نظرات