- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

کوچ بهاره عشایر پارس آبادمغان آغاز شد

اسلام پهلوان به خبرنگار مغانه گفت: همه ساله عشایر شاهسون پارس آباد باگرم شدن تدریجی هوا برای گذران زندگی و چرای احشام خود به نواحی کوهستانی و سردسیر استان و مناطقی از استان آذربایجان شرقی از جمله دامنه های سبلان , مشگین شهر ، هیر و سراب کوچ می کنند .
وی با بیان اینکه کوچ عشایر پارس آباد از امروز تا بیستم خرداد ادامه خواهد داشت افزود : برای رفاه عشایر استان ضمن ایجاد واحدهای ثابت و سیار بهداشتی و دامپزشکی در مسیر کوچ تمهیداتی از قبیل آبرسانی و اسکان موقت عشایر در نظر گرفته شده است .
وی با اشاره به سکونت ۳۱ هزار و ۵۰۰ نفر از عشایر شاهسون در قالب ۱۳طایفه در این شهرستان که ۵۰ درصد جمعیت عشایر استان اردبیل تشکیل می دهد اضافه کرد : عشایر پارس آباد سالانه بیش از پنج هزار و ۸۰۰ واحد دامی، ۱۲هزارتن شیر ، سه هزارتن گوشت قرمز، بیش از دو هزار تن پنیر و ۶۵۰ تن پشم  تولید می کنند .

 

1 Comment (Open | Close)

1 Comment To "کوچ بهاره عشایر پارس آبادمغان آغاز شد"

#1 Comment By معلم عشایر پارس آباد On 2015/06/07 @ 4:12 ب.ظ

با سلام خدمت همه هموطنان عزیزم ، عشایر واقعاً قشر زحمت کشی هستند ولی متأسفانه برای عشایران عزیز هیچ امکاناتی را فراهم نمی کنند از مدرسه شان معلومه که مدارس عشایر واقعاً تخریبی هستند آقای هنرمند قول مساعد داده است که راههای ارتباطی را نیز آسفالت کنند و خیرین مدرسه ساز هم فقط بخاطررضای خدا بیایند در عشایر مدرسه سازی کنند و امکانات مدرسه را به حد مطلوب برسانند