امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : جولای 5th, 2015 12:46 | کد خبر : 12491 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

کنترل هجوم ملخ مراکشی و آسیایی در مزارع پارس آباد مغان

مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد مغان از کنترل هجوم ملخ مراکشی و آسیایی در مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش مغانه از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، علی اکبر حسنیان روز یکشنبه گفت: این نوع ملخ در منطقه مغان به لحاظ وجود کانون های فعال رشد و تکثیر می یابند و برای مبارزه با آنها اعتبارات سرسام آوری هزینه می شود.
او اظهار کرد: امسال با برنامه ریزی های اساسی قبل از تبدیل پوره به ملخ عملیات مبارزه انجام و با کانون کوبی بموقع ، ضمن جلوگیری از گسترش و هجوم آنها به مزارع و مراتع ، با کاهش هزینه سمپاشی و حفاظت از محیط زیست مبارزه اقتصادی محقق شد.
وی افزود: سال گذشته سطح مبارزه بیش از ۱۶ هزار هکتار بود که امسال این رقم به هفت هزار هکتار کاهش یافت که این امر بیانگر افزایش بهره وری در این بخش از فعالیت های کشاورزی است.
حسنیان گفت: قبل از آغاز انجام عملیات مبارزه به عشایر و زارعان منطقه اطلاع رسانی شد که از ورود دام و احشام خود به منطقه عملیاتی مبارزه جلوگیری کنند تا متحمل خسارات مالی و تولیداتی نشوند.
او افزود: اگر لحظه ای در این مبارزه تاخیر شود ملخ های مراکشی و آسیایی با طغیان خود در مسیر راه پروازی خود تمام مراتع و مزارع را تخریب و از بین خواهند برد که از لحاظ اقتصادی خسارات جبران ناپذیری ایجاد می شود.
وی اظهار کرد: عملیات مبارزه با این آفت به پایان رسیده و جلوی خسارت ۱۰۰ درصدی آن گرفته شده و جای نگرانی وجود ندارد.

اخبار مرتبط

نظرات

حق مردم

آقای مدیر استفاده شخصی از خودرو خدمت، هزینه سرسام آوری نسبت به بیت المال ندارد؟!