امروز: سه شنبه, ۱۶ آذر , ۱۳۹۵
زمان انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ ۶:۰۹ | کد خبر : 9978 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

کمبود منیزیم، کلسیم و پتاسیم باعث اضافه وزن می شود

۸

به گزارش مغانه، کمبود منیزیم باعث میل به قند و شیرینی می شود وکمبود پتاسیم اغلب در افراد مبتلا به اضافه وزن دیده می شود.زیرا آنها مقدار زیادی قهوه، قند و شکر می خورند، الکل می نوشند و معمولا از سهل استفاده می کنند پتاسیم به عملکرد قلب کمک می کندوتعادل آب را در بدن […]

به گزارش مغانه، کمبود منیزیم باعث میل به قند و شیرینی می شود وکمبود پتاسیم اغلب در افراد مبتلا به اضافه وزن دیده می شود.زیرا آنها مقدار زیادی قهوه، قند و شکر می خورند، الکل می نوشند و معمولا از سهل استفاده می کنند

پتاسیم به عملکرد قلب کمک می کندوتعادل آب را در بدن تنظیم می کند پتاسیم به بدن اجازه می دهد اسید های اضافی باقی مانده ازغذاهای بد و داروهای رژیمی را در خود نگه دارد.

کمبود پتاسیم با سوخت وساز بدن تضاد دارد و توانایی بدن را برای شکستن مواد غذایی کاهش می دهد کمبود کلسیم آنزیم هایی را که در فرایند سوخت وساز بدن شرکت می کنند غیرفعال می کنند.اگر زیاد گوشت می خورید،کمبود کلسیم اهمیت بیشتری پیدا می کند. چرا که غذای پروتین باعث کمبود کلسیم می شود.

محققان در طی بررسی ها یشان مشاهده کردند افرادی که به مدت ۱۸ ماه، روزانه با مصرف محصولات لبنی بین ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ ملی گرم دریافت کردند چربی بدن کمتری دارند.باید بدانید که هرچه میزان کلسیم موجود در سلولها چربی بیشتر باشد میزان سوخت وساز آنها هم بیشتر می شود. تحقیقات نشان می دهد که کلسیم به صورت هماهنگ با ویتامین Dکارکرده و به چربی سوزی کمک شایان می کند.

منابع کلسیم:لبنیات، گل کلم، دانه کنجد، لپه، دانه های آفتاب گردان

منابع منیزیم: بادام ،سیب، کرفس، برنج سبوسدار، خرما، ماهی،چغندر

منابع پتاسیم: زرد آلو، موز ،هویج، جعفری، اسفناج، ماهی آزاد

*قادر علیزاده/فیزیولوژیست و مدرس دانشگاه

کلمات کلیدی: , , ,

اخبار مرتبط

نظرات