امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 26th, 2016 8:51 | کد خبر : 18448 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

قصه پرغصه کم آبی در اسلام آباد/ مردم به ستوه آمده اند

بحران کم آبی گریبانگیر اهالی اسلام آباد از توابع پارس آباد مغان شده است و مردم این خطه در کنار رود پرآب ارس و کانال های آبرسانی، همچنان از معضل کمبود شدید آب رنج می برند.

به گزارش مغانه، اهالی شهر اسلام آباد توقع چندانی هم ندارند. خیلی از اهالی فقط برای وضو، استحمام وشستشوی البسه آب می خواهند و این درد بزرگی است که در کنار رود پرآب و همیشه خروشان ارس، برای رفع تشنگی و نیازهای شرعی با بی آبی مواجه شوی.

با افزایش گرمای تابستان، مشکل کم آبی و کاهش فشار آب بار دیگر اهالی مرزنشین شهر اسلام آباد را به ستوه آورده است و این مشکل چند ساله اسلام آباد با وجود قولهای مساعدی که استانداران و فرمانداران قبلی به مردم این شهر داده بودند حل نشده و برعکس در ماههای گرم و ماه مبارک رمضان، مشکل بی آبی تشدید شده است.

برای پرکردن یک گالن آب باید ساعت ها انتظار بکشند

photo_2016-06-25_15-54-22-635x357

نکته جالب اینجاست که اهالی شهر اسلام آباد توقع چندانی هم ندارند. خیلی از اهالی فقط برای وضو، استحمام وشستشوی البسه آب می خواهند و این درد بزرگی است که در کنار رود مرزی ارس، برای رفع نیازهای شرعی آب نمی بینند.

بخشدار جدید اسلام آباد که یکی از نیروهای مستعد و کاری فرمانداری شهرستان می باشد با اعتراض و گزارش اهالی در اسرع وقت تشکیل جلسه داده، دستور بررسی صادر کرده و مسئول امورآب روستایی و عشایری را برای حل این مشکل فرا خوانده است. ولی به گفته منبع موثق در شهر اسلام اباد، نادری ریس امور آب روستایی و عشایری با تماس تلفنی چند ساعتی قبل از حضور در اسلام آباد، دستور داده فلکه های مسیر آب شرب اسلام آباد را باز گذاشته و در روز روشن از سر انکار برآمده و قطع آب شرب این شهر را بی اساس می خوانده که با اعتراض اهالی روبرو شده است

حال سوال اینجاست که مردم اسلام آباد انتظار بیشتری از مسئولین ندارند که برخوردهای خارج از عرف با آنان می شود . حل مشکل آب کوچکترین لطفی است که مسئولین شهرستان و استان که خود را خادمان ملت می نامند در حق این شهر شهید پرور انجام دهند.

شهری که در زمان هشت سال دفاع مقدس بیشترین شهید، آزاده و جانباز را فدای اسلام و انقلاب اسلامی ایران کرده و لوح زرین این خدمات را از مرکز استان وقت ( تبریز- آذربایجان شرقی) دریافت کرده است؛ شهری که مردمانش در همه عرصه های ملی و مذهبی در صحنه حضور یافته و از انقلاب و آرمانهای رهبری دفاع می کنند؛ شهری که ساکنانش با طی ۲۰ کیلومتر در صفوف نمازجمعه شهرستان پارس آباد حاضر می شوند؛ شهری که هنگام ورود به این شهر تابلو ورودی با تصاویر و اسامی شهدای آن همچون شهیدان جعفری، ابراهیمی، ندرتی، عشقی، محمودیان، فرض الهی، واعظی،صابر ، نورآذر و دیگر شهیدان مزین شده است؛ شهری که مردمانش آنقدر قانع هستند که فقط برای رفع موارد شرعی و رعایت بهداشت فردی آب طلب می کنند.

اهالی ولایت مدار ریش سفیدان شهر، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، فرهنگیان، کسبه، دانشگاهیان، روحانی شهر، ورزشکاران و ساکنین شهر مرزی اسلام آباد از اکبر صمدی فرماندار ساعی و تلاشگر شهرستان پارس آباد می خواهند به این مساله ورود پیدا کرده و پیگیر آن شوند.

گزارش از علی یوسفی (آوای مغان)

اخبار مرتبط

نظرات

مهدی سن اوران وز من بیانی

با سلام آقای نادری از مدیران پر تلاش منطقه می باشد .در ایام تابستان اکثر روستا ها وحتی در داخل شهر با افت فشار آب مواجه هستیم علت هم این است که لوله آب قدیمی و برای مصارف خانوار،ده بیست سال قبل طراحی شده اند در حالی در چند سال اخیر با افزایش ساخت سازها تعداد انشعاب افزایش یافته و پاسخگوی نیاز خانوار نیست در عین حال بیشتر خانواده ها باغات داخل حیاط خود را با آب شرب انجام می دهند.