امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : اکتبر 8th, 2016 2:39 | کد خبر : 19312 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

کشور ارمنستان خسارت آلودگی صنعتی رود ارس را بپردازد/ کشت وصنعت مغان ۱۱۰۰میلیارد ریال بدهی دارد

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی با تأکید به آلودگی صنعتی رود ارس از سوی کشور ارمنستان خواستار پیگیری مسئولان کشور برای پرداخت خسارت شد.

به گزارش مغانه به نقل از مهر، شکور پورحسین ظهر شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اردبیل تصریح کرد: با وجود اینکه برخی مدیران بارها در رسانه‌ها موضوع ورود پسماند صنعتی از ارمنستان را مطرح کرده‌اند، متأسفانه در این خصوص قدم اساسی بر داشته نمی‌شود.

وی افزود: مسئولان کشوری نه در خصوص صحت‌وسقم این موضوع ابراز عقیده می‌کنند و نه نسبت به پیگیری آن در سطح بین‌المللی اقدامی داشته‌اند؛ در حالی که آمار مراجعات بیماران به بیمارستان‌ها رو به افزایش است و لازم است خسارت این آلایندگی از کشور ارمنستان دریافت شود.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله سوار در مجلس با تأکید به اینکه ضعف مدیریت و ارتباطات نامناسب بین‌المللی از جمله موانع توسعه کشور شناخته شده است، ادامه داد: تا زمانی که روابط مطلوب بین‌المللی نداشته باشیم نمی‌توان به رشد هشت درصد دست یافت.

پورحسین متذکر شد: در اقتصاد مقاومتی مدعی هستیم باید از ظرفیت مناطق استفاده بهینه کرد در حالی که همین منطقه مغان با وجود اینکه جزو قطب‌های کشاورزی کشور شناخته شده است با مشکلات متعدد مواجه بوده و کشت و صنعت آن به یک مجموعه ورشکسته و فرسوده تنزل یافته است.

وی تصریح کرد: زمانی در کشت و صنعت مغان هفت هزار نفر به طور مستقیم و سه هزار نفر به طور غیرمستقیم اشتغال داشتند در حالی که در وضعیت فعلی تعداد نفرات مشغول به کار به ۷۰۰ نفر رسیده و این مجموعه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بدهی دارد.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله سوار در مجلس تأکید کرد: به جای فروش این مجموعه که آفت‌هایی دارد لازم است دولت نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام کند و تنها پنج هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری این مجموعه را به روزهای درخشان خود باز خواهد گرداند.

پورحسین با تأکید به اینکه در پارس‌آباد و بیله سوار ۲۰ هزار نفر بیکار شناسایی شده است، تأکید کرد: متأسفانه در اجرای پروژه‌های توسعه ناکارآمدی و کار غیر کارشناسی از سوی دولت به کررات مشاهده می‌شود.

وی با ذکر مثالی افزود: در وضعیتی که پارس‌آباد با راه‌آهن جمهوری آذربایجان ۱۶ کیلومتر فاصله دارد به جای اتصال پارس‌آباد به شبکه جهانی ریلی راه‌آهن رشت- آستارا در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله سوار در مجلس متذکر شد: این در حالی است که دولت برای اجرای راه‌آهن رشت باید هزینه سنگینی جهت تملک اراضی پرداخت کند اما تمامی اراضی پارس آبا متعلق به منابع طبیعی است.

 

اخبار مرتبط

نظرات