امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : آوریل 28th, 2014 10:37 | کد خبر : 3936 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

کشف تابلوی نقاشی پیکاسو در روستای اولتان پارس آباد

کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل از کشف یک تابلوی نقاشی منتسب به پیکاسو نقاش معروف جهان در روستای اولتان از توابع شهرستان پارس‌آباد خبر داد.

Germany-10-Shakhes

به گزارش مغانه به نقل از تسنیم، بنا به ادعای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل، کارشناسان میراث فرهنگی این استان در بررسی های اولیه و با در نظر گرفتن ویژگیهای اثر و مقایسه آن با سایر آثار به جا مانده از نقاش معروف یادشده، اصالت این اثر را تایید کردند اما تایید نهایی و قطعی را منوط به آزمایش های خاص درباره آن دانستند.

این اثر با سبک کوبیسم متاخر از مجموعه های شخصی و به ابعاد 25*33 است.

بر اساس این گزارش فردی در روستای اولتان به دنبال خریدار برای این تابلو به قیمت 30 میلیارد ریال بوده است که پس از اطلاع پلیس آگاهی شهرستان و پیگیری های ویژه نسبت به دستگیری این فرد و توقیف اثر اقدام شد.

یحیی نقی زاده محجوب مدیر کل اداره میراث فرهنگی استان اردبیل ضمن تایید این خبر گفت: درصدد هستیم اصالت این تابلو را احراز کنیم.

هنوز مشخص نیست این تابلو اصالت دارد یا خیر، اما از آن مهمتر معلوم نیست در صورت اصالت داشتن چگونه از ایران و یکی از روستاهای پارس آباد سر درآورده است.

پابلو روئیز پیکاسو نقاش، شاعر، طراح صحنه، پیکرتراش و سرامیک کار معروف اسپانیایی و یکی از برترین و تاثیرگذارترین هنرمندان سده 20 میلادی بود. او به همراه ژرژ براک، نقاش و پیکرتراش فرانسوی، سبک کوبیسم را پدید آورد. تابلوی دختران اوینیون او بزرگترین اثر هنری قرن بود.

بالاترین قیمت پرداخت شده برای نقاشی پابلو پیکاسو 126٫4 میلیون دلار به تابلویی به نام پسری با پیپ بود که در سال 2004 به فروش رفت.

 

نظرات