امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : دسامبر 13th, 2014 7:08 | کد خبر : 8079 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

کشت و صنعت و دامپروری مغان به دانشگاه کشاورزی تبدیل شود

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس با اشاره به ضرورت تبدیل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به دانشگاه کشاورزی گفت: عده‌ای دیدگاه‌شان بر این است که این بنگاه عظیم اقتصادی و صنعتی باید به دانشگاه کشاورزی تبدیل شود که ما نیز با این نظر موافق هستیم اما باید تصمیم‌گیری نهایی را سازمان خصوصی‌سازی بگیرد تا در صورت نیاز جلوی واگذاری آن به بخش خصوصی گرفته شود.

به گزارش مغانه، خلیل آقایی در بازدید از مجموعه کشت و صنعت مغان، در مورد واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی افزود: مسئولیت این کار با سازمان خصوصی‌سازی است و وزارت جهاد کشاورزی هیچ مکاتبه‌ای در مورد عدم واگذاری این شرکت به سازمان خصوصی‌سازی نداشته است.

آقایی کشت و صنعت مغان را یکی از مجموعه‌های عظیم تولیدی با صنایع مرتبط و فناوری در بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: این شرکت سهم ویژه ای در رونق اقتصاد و تامین نیاز کشور به انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی دارد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی به سفر دو روزه خود به اردبیل و بازدید از مجموعه‌های مختلف و مراکز تحقیقاتی اشاره کرد و افزود: استان اردبیل از توان و استعداد بی‌نظیری در بخش‌های مختلف کشاورزی و تولید محصولات متنوع برخوردار است که با همراهی مدیران پرتلاش این مجموعه و در راس آن رئیس سازمان جهاد کشاورزی امکان ایجاد تحول و توانمندسازی بیشتر در این حوزه وجود دارد، چراکه این استان جلوتر از سایر استان‌ها به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی در کشور مطرح است.

در این بازدید قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس با همراهی عدیل سروی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از بخش‌های مختلف عرصه‌های تولید و همچنین مجموعه‌های فعال در حوزه کشاورزی نظیر کشت و صنعت مغان و مراکز تحقیقاتی و اصلاح ارقام محصولات کشاورزی بازدید کردند.

 

اخبار مرتبط

نظرات

محمد همتی

قبل از اینکه دولت کشت و صنعت مغان را به دانشگاه کشاورزی تبدیل کند، اروجعلی محمدی این شرکت را به بنگاه سیاسی تبدیل کرده است. با روی کارآمدن تیم اروجعلی دهها نفر به صورت سفارشی از اردبیل و تبریز در پست های مختلف به خصوص تحت عنوان مشاور جذب این شرکت شده اند و این درحالی است که کارشناسان و فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی دشت مغان یا بیکارند و یا از سر ناچاری به مشاغل کاذب روی آورده اند.