امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 17th, 2014 9:57 | کد خبر : 6509 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

کشت و صنعت و دامپروری مغان باید از ردیف فروش به بخش خصوصی خارج شود

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: تمام تلاش و همت ما بر این است تا شرکت کشت و صنعت مغان از ردیف شرکت‌های در معرض فروش خارج شده و در اختیار دولت باشد.

13067353_4982902bdbfb

یه گزارش مغانه، اروجعلی محمدی اظهار کرد: بنده به عنوان مدیریت این شرکت و به عنوان یک شهروند کارشناس و علاقه‌مند به بخش کشاورزی و فردی انقلابی که اهداف انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند بر این باورم که شرکت کشت و صنعت در توسعه استان اردبیل نقش بی‌بدیل خود را انجام داده و با عظمت توانسته ‌است در این عرصه نقش‌آفرینی کند.

وی با بیان اینکه اگر شرکت کشت و صنعت مغان نبود در حال حاضر این استان جمعیت یک میلیون و 300 هزار نفری خود را نداشته و حتی نصف این جمعیت نیز در منطقه باقی نمی‌ماندند، افزود: مهاجرتی که در صورت نبود کشت و صنعت به وجود می‌آمد در شهرهای مختلف آسیب‌های اجتماعی را به وجود می‌آورد که تصور آن از ذهن و فکر ما خارج است ولی در سایه حضور این شرکت جمعیت زیادی در منطقه مغان باقیمانده و به کار و تولید مشغول هستند.

محمدی تاسیس این شرکت را جزو عالی‌ترین کارها بیان کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب به دلیل اعتبارات محدود و ذهنیت بدی که اهالی منطقه از کشت و صنعت داشتند رشد و توسعه آن تدریجی اتفاق افتاده و آنگونه که شایسته بوده نتوانسته رو به جلو حرکت کند.

این مسئول عنوان کرد: در دوره ریاست کلانتری کارخانه‌های متعددی همچون قند، لبنیات و پروسس بذر و شرکت عظیم دامپروری برپا شده و اراضی باغات نیز توسعه پیدا کرده است.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان ادامه داد: اتفاقی که در سال‌های گذشته در این شرکت رخ داده جذب و استخدام بی‌رویه نیروها با فشار مقامات محلی و استانی بوده به طوری که این جذب‌ها اغلب شامل‌های نیروهای کم دانش و کم سواد را شامل بوده است.

محمدی دپوی این نیروها را در سال‌های گذشته در حقیقت یک آفت برای کشت و صنعت اعلام کرد و افزود: در مقطعی برخی از محصولات این شرکت فروخته شده و از محل آن تنها حقوق و مزایای کارکنان را داده‌‌اند به طوری که آرام آرام با افزایش نیرو و میزان حقوق این شرکت پاسخگوی 6 هزار و 500 نیروی خود نبوده و آرام آرام تنش‌هایی در این زمینه به وجود آمد به طوری که بنده در سال 83 وقتی مدیرعامل این شرکت شدم تصمیم به تعدیل و کاهش نیرو گرفتیم تا به جای نیروهای کارگری تعادلی در جذب و نگهداشت نیروهای کارشناسی انجام شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر شرکت کشت و صنعت مغان از سوی تعدیل و اخراج برخی نیروهای کارشناسی و متخصص ضربه کاری خورده و این شرکت عملاً به یک شرکت زیان‌ده تبدیل شده است که تنها قادر بوده حقوق و مزایای کارکنان خود را پرداخت کند.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان با اظهار تاسف از بی‌توجهی به سرمایه‌گذاری در این شرکت و ذخیره اعتبار و تسهیلات مورد نیاز برای بازسازی واحدهای مستهلک و بخش‌های از کار افتاده ادامه داد: در تمام دنیا رسم بر این است که بخشی از درآمدها سهم هزینه‌های استهلاک و نگهداری می‌شود اما این امر در شرکت کشت و صنعت نادیده گرفته شده است.

محمدی اذعان کرد: در تمام دنیا حتی در کشور آمریکا دولت همه شرکت‌ها و زمین‌های خود را واگذار نمی‌کند بلکه نیم تا یک درصد اراضی در دست دولت است که این شرایط در استان اردبیل رقم بسیار پایین است.

وی با اعلام مخالفت در واگذاری شرکت کشت و صنعت بر اساس قانون 44 به شرکت خصوصی گفت: بنده معتقدم اگر این شرکت به بخش خصوصی واگذار شد اراضی آن آرام آرام فروخته شده و کشت و صنعت یکپارچگی و انسجام خود را از دست خواهد داد.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان در پایان افزود: امیدواریم با تلاش‌ها و رایزنی‌هایی که انجام دادیم در کمترین زمان بتوانیم این شرکت را از لیست فروش خارج کنیم تا کشت و صنعت دچار ضرر و زیان نشود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط

نظرات

سلیمانی

آقای محمدی در این مصاحبه خود را کارشناس معرفی کرده است. تا جایی که بنده مطلع هستم وی دارای مدرک دیپلم می باشد و فقط به خاطر فعالیت سیاسی و عضویت در حزب منحله مشارکت به سمت مدیرعاملی شرکت عظیم کشت و صنعت مغان برگزیده شد. محمدی ادعا می کند در سال 83اقدام به تعدیل و کاهش نیرو در این شرکت کرده است ولی اشاره نکرده است که در ازای چه چیزی این تعدیل صورت گرفته است. کاش می گفتند که با چوب حراج زدن به اموال و زمین های شرکت مغان طرح تعدیل نیرو را اجرا کرده است. راحت ترین و در عین حال غیرکارشناسی ترین و زیانبارترین کار این است که از محل فروش زمین و مال و اموال یک شرکت نیروی آن شرکت را بازخرید و تعدیل و بازنشسته کنند. اگر آقای محمدی به تعدیل نیرو و جذب نیروی کارشناس اعتقاد دارند چرا در این مدت کمی که مجدداً به سمت مدیرعاملی انتخاب شدند حدود 15مشاور برای خود انتخاب کردند. این مشاوران که گفته می شود این مشاوران هیچ اطلاعات و سوادی در زمینه کشاورزی ندارند و از بین نیروهای سیاسی و یا نیروهایی که در اختیار کارگزینی دفتر تبریز هستند انتخاب شدند و درحالی که شرکت از بی پولی می نالد ماهانه دهها میلیون تومان به این مشاوران از جیب بیت المال پرداخت می شود.

ناشناس

اقای سلیمانی عزیز ایشان نه تنها کارشناس هستند بلکه متخصص هم هستند مگر در کشور ما دندانساز خودش را دندانپزشک معرفی نمیکند حالا دیپلم خودش را کارشناس معرفی کند چیزی از مملکت کم نمی شود بلکه به اعتبار فرد اضافه میشود کی به کیه!!!!!!