- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

کشت و صنعت مغان فرصت مناسبی برای افزایش توان نیروهای تازه استخدام است

به گزارش مغانه آنلاین، اکبر صمدی روز یکشنبه در مراسم آغاز دوره آموزشی کشوری کارشناسان تازه استخدام در مرکز آموزش پردیس تحقیقات ، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان افزود: نیروهای جدید باید نهایت استفاده را از توان و ظرفیت علمی اساتید و استعدادهای بالقوه بخش کشاورزی مغان در افزایش سطح علمی و عملی خود ببرند تا پس از اتمام دوره بتوانند منشاء خیر و برکت در حوزه فعالیت خود باشند.
وی گفت: وجود منابع قوی آب و خاک و رودخانه های پر آب ارس و دره رود و سدهای ارس و میل مغان این منطقه را به یکی از قطب های مهم منطقه تبدیل کرده و وجود کشت و صنعت مغان و پارس و ایستگاه تولید بذر و نهال بیش از پیش به ارزش کشاورزی منطقه افزوده است.
صمدی افزود: چهار هزار میلیارد ریال در سال جاری برای مهار آبهای مرزی در منطقه اختصاص یافته و این پروژه عظیم با سرعت در دست اجراست و به همت دولت تدبیر و امید بیش از ۶۲ هزار هکتار از اراضی دیم و کم بازده بزودی به زیر کشت آبی خواهد رفت که این امر تحول مهمی در عرصه بکار گیری نیروهای بیکار و تحصیل کرده و در نهایت افزایش درآمد سرانه کشاورزان و رونق اقتصاد کشاورزی منطقه خواهد داشت.
فرماندار پارس آباد اظهار کرد: تلاش ها باید بر این اصل باشد که با گسترش و نوسازی کشت و صنعت مغان بتوانیم بر کارایی آن بیفزاییم و آن را به بنگاهی توانمند تبدیل کنیم تا بتواند به بهترین نحو ممکن وظیفه خود را در تولید و خودکفایی کشور ایفا کند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، وی افزود: اخیرا ۲۷۰ میلیارد ریال برای افزایش توان مکانیزاسیون کشت و صنعت هزینه شده و صنایع تبدیلی آن نوسازی شده تا این مجتمع به سوددهی قابل قبول و ایده آل برسد.
شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در پارس آباد، با داشتن اراضی وسیع کشاورزی ، حدود ۲هزار و ۶۰۰ هکتار باغ های میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه های قند ، لبنیات ، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت های منحصر بفرد کشور است.