- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

کشت وصنعت و دامپروری مغان می‌تواند در کشاورزی کشور اثر گذار باشد

131277_846

به گزارش مغانه، عباس کشاورز روز پنجشنبه در در جمع مدیران و کارشناسان امور زراعت کشت وصنعت مغان افزود: ما چهار دشت کشاورزی در کشور داریم که یکی از مناطق حاصل خیز کشاورزی کشور “دشت مغان”می‌باشد لذا فرصت بسیار خوبی است تا پیشرفت علوم کشاورزی را به عرصه ظهور برسانیم و حتی در مقایسه با دیگر کشورها، خودکفا و پیشرو باشیم.
وی گفت: کشاورزی رعیتی و سنتی هنر کشاورزی نیست و ما باید از کشاورزی سنتی به سوی کشاورزی مدرن حرکت نماییم. وی ادامه داد: کشت وصنعت مغان باید محل عرضه و معرفی پدیده های نو و ارائه مدل های جدید در عرصه تولیدات کشاورزی باشد و امروز ظرفیت آبی و خاکی مغان محل مناسبی برای کشت محصولات زراعی می باشد .
وی افزود : برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری طرح های ده ساله ای تدوین نموده ایم و برنامه ما در وزارت جهاد کشاورزی حرکت به سوی تولید داخلی جهت قطع وابستگی می باشد لذا دغدغه امروزکمیته اقتصادی دولت و در راس آن رئیس جمهوری، امنیت غذایی و حرکت به سمت خودکفایی محصولات است .
وی گفت: امروز کشور به سرمایه گذاری مولد نیازمند است و باید تحقیقات در امر کشاورزی به عنوان محور استقلال کشور مد نظر باشد.
وی، از تدوین پنج برنامه کلان در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی خبر داد و افزود: افزایش تولیدات محصولات اساسی ،افزایش درآمد صادراتی، افزایش تولیدات نهاده‌های موردنیاز، کشت پاییزه و زمستانه و اجرای کشت فراسرزمینی، پنج برنامه کلان بخش کشاورزی هستند.
وی اضافه کرد: در سال جاری، توسعه مکانیزاسیون برای همه محصولات و برای همه تجهیزات مورد عرضه اعم از تجهیز ادوات کمباین و تراکتور با مارک شناخته شده و مورد قبول متقاضیان صورت می‌گیرد.
کشاورز ، توسعه کشت پاییزه و زمستانه را از دیگر سیاست‌های وزارتخانه نام برد و گفت: اگر بخواهیم وابستگی راکم کنیم باید مناطقی را برای کشتت برخی محصولات مانند چغندر که نیاز آبی بالایی دارند انتخاب کنیم و به کشت پاییزه بپردازیم.
اروجعلی محمدی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشت وصنعت ودامپروری مغان نیز با ارائه گزارش کوتاهی از وضعیت کشت وصنعت مغان‌گفت: ما سال‌های سختی را در زمینه صنعت و کشاورزی کشور سپری کرده ایم .
وی افزود: این شرکت فراز و نشیب های سختی را پشت سر گذاشته است و امروز ما به حرکت مضاعف نیاز داریم تا کاستی های موجود را جبران نماییم.
وی ادامه داد : متاسفانه سطحی نگری در اداره امور و کلان کشور عارض این قطب کشاورزی نیز بوده است ما امروز بیش از پیش به سرمایه گذاری مولد نیاز داریم تا زمینه اشتغال زایی و رشد اقصادی فراهم گردد .
محمدی گفت : کشت و صنعت و دامپروری مغان در حال حاضر به ادوات و ماشین آلات جدید کشاورزی نیازمند است تا با تامین آن بتوانیم به رشد مولد محصولات کشاورزی دست یابیم.
او اضافه کرد: امروز مجموعه شرکت، در سنگر کار و تولید با الهام گرفتن از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی شبانه روز در سعی وتلاش هستند.
وی، ادامه داد: ما باید با تلاش و کوشش فراوان و تولید بیشتر، بیش از پیش در حفظ و حراست از دستاوردهای نظام بکوشیم.
شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در پارس آباد با داشتن دو هزار و 600 هکتار باغات مدرن میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه های قند ، لبنیات ، فرآوری میوه و چندین واحد تولیدی دیگر، از شرکت های منحصر به فرد کشور محسوب می شود.