امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : اکتبر 8th, 2014 4:51 | کد خبر : 7140 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

کشاورزی و گردشگری، برند استان اردبیل است

فرماندار پارس آباد گفت: کشاورزی و گردشگری، برند و مهم ترین توانمندی ها و شاخصه های استان اردبیل است.

IMG_0034

به گزارش مغانه، ایرج بیگدلو در آیین تودیع و معارفه مدیران جهاد کشاورزی پارس آباد، با بیان اینکه عقل سلیم حکم می کند در راستای توسعه و حل موانع و مشکلات این دو حوزه گام برداریم،افزود: بحث توسعه استان اردبیل از موارد مورد نظر شخص استاندار و مجموعه مدیریتی این استان است.

وی، با اعلام اینکه باید به تناسب ظرفیتی که داریم، ادعا داشته باشیم، اظهار کرد: رفع نقاط ضعف و شناساندن و پررنگ کردن نقاط قوت استان، سبب می شود تا این استان و در نهایت کشور پله های رشد و بالندگی را با شتاب بیشتری طی کند.

وی، به استفاده بی رویه و غیر اصولی از منابع آب و خاک کشاورزی در پارس آباد اشاره و بر ضرورت استفاده بهینه از اراضی زراعی و آشنا سازی کشاورزان با آخرین دستاوردها و یافته های تحقیقات کشاورزی تاکید کرد.

بیگدلو، با اشاره به ضرورت ترویج و توجیه کشت گلخانه ای محصولات زراعی، اضافه کرد: توسعه کشت گلخانه ای نقش به سزایی در رونق بخش کشاورزی و استفاده اصولی از منابع آب و خاک و افزایش درآمد کشاورزان دارد.

وی، با اشاره به نقش موثر صندوق توسعه و حمایت از کشاورزی در پویایی و بالندگی بخش کشاورزی، بر ضرورت راه اندازی و ایجاد این صندوق در شهرستان پارس آباد تاکید کرد.

او، با انتقاد از ادامه روند بلاتکلیفی شرکت تعاونی پنبه کاران پارس آباد ، عنوان کرد: هیات مدیره این شرکت با وجود گذشت حدود 25سال ، هنوز به سهامداران و اعضای شرکت پاسخگو نیست.

فرماندار پارس آباد، با اشاره به نرخ بالای سود سپرده و تسهیلات بانکی گفت: در نظامی که مبتنی بر حاکمیت اسلامی و الهی و با محوریت قرآن است، هنوز هم بحث ربوی در بانک ها بیداد می کند و بانک ها بر سر سود بانکی 26درصد مسابقه می دهند.

وی، از فروش 20میلیارد ریالی املاک و دارایی های مازاد بر نیاز جهاد کشاورزی این شهرستان خبر داد و افزود: انتظار داریم این پول ها در بخش کشاورزی منطقه سرمایه گذاری شود.

بیگدلو، از مدیر جدید جهاد کشاورزی پارس آباد خواست با برنامه مدون در بین کشاورزان حاضر شده و برای رفع مشکلات بخش کشاورزی به صورت جدی وارد عمل شود.

به گزارش مغانه در این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدیه از خدمات و تلاش های سه ساله “حسن روحی” مدیر قبلی جهاد کشاورزی پارس آباد قدردانی و “علی اکبر حسنیان” به عنوان مدیر جدید این اداره معرفی شد.

نظرات