امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژانویه 16th, 2017 6:04 | کد خبر : 20506 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

کشاورزان خسارت دیده پارس آباد از ۵۵درصد تخفیف آب بهاء برخوردار شدند

فرماندار پارس آباد مغان گفت: ۵۵ درصد تخفیف آب بهاء به کشاورزان خسارت دیده از تگرگ در این شهرستان در سال جاری اعمال شد.

به گزارش مغانه آنلاین ، اکبر صمدی روز دوشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع – مجاری و تاسیسات آبی مغان با تاکید بر لزوم انجام کارهای ترویجی و تبلیغی کشاورزان در زمینه رعایت الگوی کشت ، آنها را به خودداری از ریختن زباله های سموم شیمیایی به کانال ها فراخواند.
وی همچنین از کشاورزان خواست تا زمان عقد قرارداد آبیاری که تا آخر اسفند تعیین شده اقدام لازم را انجام دهند.
او جلوگیری از هدر رفتن آب ، زیرساخت های منابع آبی و کشاورزی ، رعایت الگوی کشت و تامین و توزیع به موقع نهاده های کشاورزی و رسیدگی به مشکلات کشاورزان و بالابردن راندمان تولیدات کشاورزی و باغی را ضروری دانست.
وی آگاه سازی مردم را بهترین ابزار در استفاده بهینه از منابع آبی و رعایت الگوی کشت محصولات زراعی دانست و گفت: هیچ گونه مشکلی در تامین آب زراعی در کشت پاییزه و بهاره وجود ندارد.
فرماندار پارس آباد با بیان اینکه منابع آبی مهم ترین عامل توسعه پایدار محسوب می شود افزود: باید بر اساس برش شهرستانی اقتصاد مقاومتی ، ارزیابی راهبردی و مدیریتی در اجرای فرامین مقام معظم رهبری انجام شود.
پارس آباد مغان در شمال اردبیل به عنوان مهم ترین قطب کشاورزی در استان و کشور محسوب می شود و کارهای عظیمی در زمینه زیرساخت های منابع آبی در اجرای طرح های پایاب سدخدا آفرین ، پمپاژهای فتحعلی و خلیلو اجرا شده و یا در حال اجراست.

 

اخبار مرتبط

نظرات