- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

کتابخانه های عمومی پارس آبادمغان هفت هزار و 500عضو دارد

به گزارش مغانه، حجت الاسلام امین پورمحمد در آئین تجلیل از کتابداران، کتابخوانان نمونه و حامیان کتاب پارس آباد، از تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز در آینده نزدیک در این منطقه مرزی خبر داد و افزود: تاسیس و شروع فعالیت این انجمن، کمک زیادی به توسعه فضای فیزیکی و رفع مشکلات و نیازهای کتابخانه های عمومی خواهد کرد.

وی، با بیان اینکه در حال حاضر هشت باب کتابخانه عمومی نهادی و دو باب کتابخانه نهادی در پارس آباد فعالیت می کند، اظهار کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و مانوس کردن آحاد جامعه با کتاب و کتابخوانی، طرح های مختلفی در کتابخانه های عمومی پارس آباد اجرا می شود.

او، ادامه داد: در طول هفته کتاب برنامه ها و مسابقات متعددی در مدارس منطقه، شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان و کتابخانه های عمومی سظح شهرستان اجرا می شود.

وی، با اعلام اینکه اهمیت کتاب و مطالعه، بر کسی پوشیده نیست، گفت: کتابخانه ها به تنهایی نمی توانند فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در جامعه گسترش دهند و برای موفقیت در این حوزه لازم است تمام دستگاه های اجرایی و فرهنگی به صورت فعال وارد عمل شوند.

پورمحمد، طرح “مطالعه یاوران” را گامی مهم در راستای ترویج مطالعه و کتابخوانی در بین دانش آموزان دانست و ابراز امیدواری کرد با اجرای بهتر این طرح و طرح ها و برنامه های تدوین شده، دست کم 10درصد جمعیت این شهرستان به عضویت کتابخانه های عمومی درآیند.

او، با قدردانی از کمک ها و مساعدت های شورا و شهرداری پارس آباد به حوزه کتاب و کتابخوانی، گفت : پارس آباد تنها شهرستان در سطح استان و کشور است که به جای نیم درصد، یک درصد درآمد شهرداری را به کتابخانه های عمومی اختصاص می دهد.

این گزارش حاکیست، خاطرگویی، قرائت شعر و اجرای برنامه ویژه کتاب توسط اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

به گزارش مغانه، در این همایش با اعطای هدیه و لوح از کتابداران، کتابخوانان نمونه و حامیان و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی این شهرستان قدردانی شد.

در این آئین همچنین از “اسدالله فولادی” خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) و سردبیر نشریه محلی “مغانه“، “مرتضی برّی” خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی “آران مغان” و “محسن آزادی” خبرنگار آزاد صداوسیمای مرکز اردبیل به خاطر پوشش مناسب اخبار حوزه کتاب تجلیل شدند.

IMG_0001 IMG_0003 IMG_0004 IMG_0005 IMG_0007 IMG_0009 IMG_0012 IMG_0018 IMG_0023 IMG_0028 IMG_0029 IMG_0032 IMG_0040 IMG_0041 IMG_0020