امروز: پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : مارس 18th, 2015 2:23 | کد خبر : 10008 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

کاهش ۱۰میلیارد ریال هزینه درمانی مردم گرمی در طرح تحول سلامت

مدیرشبکه بهداشت و درمان گرمی مغان از کاهش ۱۰میلیارد ریال هزینه درمانی مردم این شهرستان در طرح تحول سلامت خبر داد.

به گزارش مغانه به نقل آینه، دکتر مجید محمد غریبانی روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران گرمی مغان گفت: این کاهش در مدت زمان اجرای این طرح از ۱۵ اردیبهشت تا پایان بهمن ماه حاصل شده است.

او ترویج زایمان طبیعی را از مواهب دیگر طرح نظام سلامت دانست و گفت: آمار سزارین در این شهرستان از ۸۲ درصد در سال گذشته به ۵۰ درصد در سال جاری کاهش یافته است.

وی همچنین به انتخاب بیمارستان ولایت گرمی به عنوان بیمارستان نمونه استان در سال جاری اشاره و اظهار کرد: در بازدید تخصصی از بیمارستان ۹۶ تختخوابی ولایت گرمی این مرکز درمانی از نظر شفافیت امور مالی ، بهداشت ، تسهیلات ماندگاری پرسنل تخصصی و مدیریت به عنوان بیمارستان نمونه استان انتخاب و به وزارتخانه متبوع معرفی شده است.

وی اظهار کرد: این بیمارستان همچنین بر اساس تعریف و چارت تشکیلاتی از تمام امکانات و بخش های مصوب برخوردار است و امسال برای بهبود وضعیت آن یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تخصیص یافته است.

او جذب هشت پزشک برای مراکز درمانی ، صرف ۵۵۰ میلیون ریال برای بهسازی و تجهیز پانسیون های اسکان پزشکان ، گازرسانی به سه مرکز بهداشت ، پوشش ۹۸ درصدی واکسیناسیون ، تجهیز خانه های بهداشت به رایانه و اخذ مجوز ایجاد پایگاه فوریت های پزشکی برای مرکز بخش موران را از اقدامات شبکه بهداشت و درمان گرمی در سال جاری ذکر کرد.

رییس دانشکده پرستاری گرمی مغان همچنین با اشاره به تصویب ارتقای این دانشکده به مرکز آموزش سلامت گفت: این دانشکده ۱۰۰ دانشجو دارد و از سال آینده با تبدیل به مرکز آموزش سلامت بر شمار رشته های مورد نیاز منطقه و دانشجویان آن افزوده خواهد شد.

دکتر غریبانی از بازدید از ۹۹ مکان عمومی ، ۴۵ مورد نمونه برداری از محل عرضه مواد غذایی و کشف و ضبط بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در آستانه تعطیلات نوروزی خبر داد.

وی افزود: با هدف رفاه حال مردم سه مرکز بهداشتی درمانی در شهر انگوت و روستاهای زیوه و زهرا در تعطیلات نوروزی فعال خواهند بود.

 

اخبار مرتبط

نظرات