- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

کارگاه تولید مشروبات الکلی در پارس‌آباد پلمب شد

به گزارش مغانه آنلاین به نقل از تسنیم، سید عبداله طباطبایی اظهار داشت: پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان پارس‌آباد پس از هماهنگی و اخذ دستور قضایی، از یک مکان که تبدیل به کارگاه تولید مشروبات الکلی دست‌ساز شده بود، به مقدار ۷۸۹ لیتر مشروبات الکلی دست‌ساز به همراه وسایل و ادوات ساخت و تولید مشروبات الکلی کشف و ضبط شد.

وی افزود : در این خصوص یک نفر دستگیر و پرونده مقدماتی برای او تشکیل شد که در حال حاضر در شعبه بازپرسی در حال رسیدگی است و نیاز است از این پس ورود کالای قاچاق آزاد گرفته شود و با دانه درشتان، پخش‌کنندگان و مفسدان به ویژه مفسدان اقتصادی برخورد جدی شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پارس‌آباد گفت: شناسایی دانه درشتها در قضیه کالای قاچاق به شهرستان حائز اهمیت است و برخورد با مفسدان اقتصادی در اولویت برنامه‌های قضایی قرار گرفته و از این پس فعالیتها به جد در این حوزه دنبال خواهند شد.

طباطبایی با اشاره به سیاست‌های زندان‌زدایی قوه قضائیه تصریح کرد: نیاز است که اعضای انجمن‌های حمایت از زندانیان در راستای اقتصاد و درآمدزایی پایدار و اشتغال زندانیان بیشتر تلاش کنند تا مشکلات در این حوزه کاهش یافته و از بازگشت مجدد زندانیان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه آمار زندانیان پارس‌آباد کمتر از ظرفیت زندان مشگین‌شهر است، افزود: با توجه به امکانات موجود در این شهرستان احداث زندان در پارس‌آباد بسیار ضروری است تا بتوانیم خدمت کوچکی به خانواده‌های زندانیان انجام داده و مشکلات رفت و آمد را برطرف سازیم.

دادستان پارس آباد تصریح کرد: با ایجاد اشتغال برای زندانیان شهرستان پارس‌آباد زمینه‌های رشد و پیشرفت برای آنان به وجود می آید به طوری که این افراد بتوانند پس از خروج از زندان با داشتن مهارت‌ها و فناوری‌های مربوطه در جامعه به فعالیت پرداخته و کسب درآمد داشته باشند.

طباطبایی از راه اندازی مرکز اجتماع درمان مدار TC بهزیستی در پارس‌آباد خبر داد و افزود: این مرکز اجتماعی درمان‌مدار با گسترش فعالیت‌های خود می‌تواند خدمات مطلوبی به بازسازی شخصیت، شرایط اجتماعی و تغییر سبک زندگی افراد و معتادان نیازمند ارائه دهد.

وی بیکاری را مهمترین عامل روی‌آوردن افراد به موادمخدر دانست و گفت: با راه‌اندازی مرکز TC برای شهرستان پارس‌آباد شاهد اشتغال‌زایی و عدم گرایش مجدد افراد به مواد مخدر خواهیم بود.

دادستان عمومی و انقلاب پارس آباد با انتقاد از وضعیت نامناسب دست فروشان و سد معبر کردن مغازه‌داران و فروشندگان دست‌فروش و سیار تصریح کرد: با مسئولانی که در جمع‌آوری و مقابله با سد معبر به وظایف قانونی خود عمل نکنند، برخورد قانونی خواهد شد.