- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

کاروان زیارتی امام راحل از پارس آبادمغان راهی تهران شد

397290d7-1e88-41f2-bb6f-c317218afc06

به گزارش مغانه به نقل از آران مغان، فرمانده سپاه ناحیه پارس آباد در آیین بدرقه این کاروان گفت: بیش از هزار نفر از عاشقان روح الله و زائران خمینی (ره) در قالب 23 دستگاه اتوبوس و چند دستگاه ماشین تدارکات و پشتیبانی از پارس آباد برای شرکت در آیین بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب عازم مرقد امام (ره) شدند.

سرهنگ شکر عبدی افزود: این تعداد زائر به نیابت از مردم شهید پرور، انقلابی و ولایی این شهرستان در روز 14 خرداد در آیین بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی و پاسداشت قیام خونین 15 خرداد شرکت و با آرمان های والای اسلامی و انقلابی امام (ره)، شهدا و مقام معظم رهبری تجدید عهد و پیمان می کنند.

وی، اعزام نسل جوان با هدف آشنایی آنان با اندیشه ها، ابعاد شخصیتی و سیره عملی و رفتاری امام راحل را یکی از رویکردهای مهم ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) شهرستان پارس آباد در اعزام زائران به مرقد امام (ره) برشمرد.

عبدی با اشاره به اثرات مثبت حضور جوانان در این آیین ها، مشارکت نسل نوجوان و جوان در آیین های ملی و مذهبی را در راستای شکل گیری، رشد و بلوغ فکری و شخصیتی افراد بسیار پر اهمیت، مثبت و سازنده ارزیابی کرد.

فرمانده سپاه ناحیه پارس آباد با تاکید بر لزوم توجه جدی و پایبندی به وصایای حضرت امام (ره)، از ایشان بعنوان یک الگوی آزادگی برای تمام ملل آزادیخواه یاد کرد و افزود: انقلابی که به رهبری امام خمینی (ره) و رشادت ملت ایران رقم خورد؛ امروزه تمامی مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و معادلات دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب را بر هم زده است.

عبدی با تاکید بر تبیین ابعاد شخصیتی، نشر و ترویج افکار و اندیشه های امام (ره) به عنوان یک الگوی عملی و رفتاری در جامعه، خاطر نشان کرد: در برهه ای که دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش های اسلامی و انقلابی ملت ایران است باید با معرفی شخصیت و سیره عملی و رفتاری حضرت امام خمینی (ره) بعنوان یک الگو برای آحاد مردم، انقلاب و نظام را در برابر توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان مصون داشت.

در آیین بدرقه این کاروان امام جمعه، فرماندار و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان ادارات و اقشار مختلف مردم این شهرستان نیز حضور داشتند.

آیین بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) روز چهارشنبه 14 خردادماه با حضور خیل عاشقان روح الله در شهر پارس آباد و بخش های تابعه برگزار می شود.

مردم ولایی پارس آباد در دوران هشت سال دفاع مقدس، بیش از 500 شهید، جانباز و آزاده سرافراز، تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کردند.