امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 16th, 2014 6:10 | کد خبر : 6484 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

چهره های قرآنی پارس آباد مغان تجلیل شدند+تصاویر

در مراسمی با حضور نماینده شبکه قرآن و معارف سیما، فرماندار و جمعی از مسوولان محلی، چهره های برتر قرآنی پارس آباد مورد تقدیر قرار گرفتند.

IMG_0082

به گزارش روز شنبه مغانه، فرماندار پارس آباد در این آیین با بیان اینکه اساس وحدت اسلامی بر پایه قرآن است، گفت: مسلمانان جهان باید با تکیه بر مبانی وحدت بخش قرآن کریم به سوی عزت و تعالی روز افزون گام بردارند.

ایرج بیگدلو، با اعلام اینکه انس با قرآن کریم و عمل به این کتاب آسمانی، بهترین راه مبارزه و مقابله با هجمه های فرهنگی بیگانگان است، ادامه داد: در قرن حاضر که قرن زر و زور و تزویر است، منشأ و خاستگاه بسیاری از جنایت ها، خشونت ها و اختلاف ها در جهان، به دلیل بدفهمی و دور شدن از این کتاب آسمانی است.

وی، تلاوت قرآن و تدبر و تعمق در معانی و مفاهیم آن را از توصیه های موکد بزرگان دین دانست و افزود: با تلاوت صحیح قرآن و بهره گیری از آیات نورانی آن و نیز با تمسک به قرآن و عترت، به خدا نزدیک تر و از وسوسه های شیطانی می شویم.

او، بر آموزش قرآن کريم در سنين و سطح مختلف ، کشف استعداد هاي جديد قرآني و توسعه مراکز و موسسات قرآني منطقه تاکید کرد و گفت: پارس آباد مغان با وجود قرار گرفتن در خط مقدم هجمه های فرهنگی بیگانگان، استعدادها و قابلیت ها و ظرفیت های بالایی در زمینه قرآن دارد.

بیگدلو، با اشاره به حضور حافظان قرآن این منطقه در طرح عظیم 1448 شبکه قرآن و معارف سیما و اجرای برنامه به صورت زنده در این برنامه پرمخاطب را افتخاری بزرگ برای مردم این شهرستان دانست و از “حسن گروسی” مدیر این شبکه و دست اندرکاران طرح بزرگ قرآنی 1448 تشکر و قدردانی کرد.

وی، با بیان اینکه فضای فیزیکی کلاس ها و مکان های برگزاری آموزش قرآن در پارس آباد، زیبنده و در شان قرآن و مردم ولایی این شهرستان نیست، نسبت به تخصیص اعتبار برای توسعه و بهبود اماکن قرآنی این شهرستان قول مساعد داد و از خیرین خواست با مشارکت در این طرح، در ترویج واشاعه فرهنگ قرآن و مفاهیم و آموزه های دینی در جامعه سهیم شوند.

“فیروز پارسا”، نماینده شبکه قرآن و معارف سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم، استقبال هموطنان از طرح قرآنی 1448بسیار خوب توصیف کرد و گفت: امسال طرح بزرگ قرآنی ۱۴۴۸ شبکه قرآن و معارف سیما با موضوع قرآن کریم و محوریت سبک زندگی اسلامی از ۲۲خرداد ماه شروع شده است که این طرح عظیم تا ۱۶شهریور سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی، با اعلام اینکه نقش شبکه قرآن و معارف سیما در ترویج سبک زندگی دینی و فرهنگ قرآن غیر قابل انکار است، افزود: موضوع سبک زندگی اسلامی همواره مورد توجه دین مبین اسلام، پیامبر اکرم(ص) و پیشوایان دین بوده و علما، بزرگان و اولیای الهی همواره مردم را به داشتن یک زندگی سالم و روشمند مبتنی بر آموزه های دینی دعوت کرده‌اند.

وی، با اشاره به اینکه پارس آباد مغان با وجود قرآن گرفتن در نقطه ی صفر مرزی، در انجام فعالیت های قرآنی و تربیت و پرورش قرآن آموزان و قرآن پژوهان در جایگاه مهمی قرار دارد، بر توسعه کلاس ها و اماکن قرآنی و سرمایه گذاری هرچه بیشتر در زمینه علوم قرآنی تاکید کرد.

در این مراسم با اهدای تندیس شبکه قرآن و معارف سیما، از همکاری ، خدمات و تلاش های قرآنی امام جمعه، فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد مغان قدردانی شد.

IMG_0043 IMG_0044 IMG_0045 IMG_0049 IMG_0051 IMG_0059 IMG_0060 IMG_0069 IMG_0072 IMG_0073 IMG_0083 IMG_0089 IMG_0092

نظرات