امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : اکتبر 11th, 2013 12:13 | کد خبر : 1128 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

چند توصیه برای مردانی که به نظافت و آرایش خود توجه نمی کنند

سبک زندگی اسلامی، توصیه های بزرگان دین درباره آراستن همسران برای یکدیگر به گزارش خبرآنلاین، 18 مهر ماه در جدول هفته ازدواج روز «ازدواج و سبک زندگی اسلامی ایرانی» نامیده شده است. به مناسبت این نام گذاری چهار روایت درباره سبک زندگی پیامبر و اهل بیت و توصیه آنها به آراستگی مردان برای همسران خود، […]

13-10-10-182531image634966203564687500

سبک زندگی اسلامی، توصیه های بزرگان دین درباره آراستن همسران برای یکدیگر

به گزارش خبرآنلاین، 18 مهر ماه در جدول هفته ازدواج روز «ازدواج و سبک زندگی اسلامی ایرانی» نامیده شده است. به مناسبت این نام گذاری چهار روایت درباره سبک زندگی پیامبر و اهل بیت و توصیه آنها به آراستگی مردان برای همسران خود، از سه کتاب نهج‏ الفصاحه، وسایل الشیعه و کافی انتخاب کرده ایم که در ادامه می خوانید.

1 * پیامبر گرامی می‏ فرماید:
«لباس‏ های خود را تمیز کرده و موهای خود را آرایش کنید، مسواک بزنید و آراسته و پاکیزه باشید که بنی‏ اسرائیل چنین نکردند و زنانشان بدکار شدند.»

2 * حسن بن جهم، از دوستان امام کاظم می گوید:
روزی حضرت را دیدم که موهای خود را خضاب کرده است، گفتم: فدایت شوم، شما هم خضاب می‏ کنید؟
حضرت فرمود: آری، اصلاح و مرتب بودن ظاهر مرد، بر عفت زنان می‏ افزاید. زنانی بودند که پاکدامنی را رها کردند به این دلیل که شوهرانشان مرتب بودن خود را رها کردند.
سپس فرمود: دوست داری همسرت را در حالی همانند حال خودت که خود را آراسته ننموده‏ ای، ببینی؟
گفتم: نه!
فرمود: او نیز چنین است. نظافت و استعمال بوی خوش و آرایش مو، از اخلاق پیامبران است.

3 * یکی از دوستان امام باقر به نام حکم بن عتیبه می‏ گوید:
در خانه‏ ای زیبا و آراسته خدمت آن حضرت رسیدم، لباس زیبا و رنگینی پوشیده بود. خیلی شگفت ‏زده شدم. گاهی، به خانه نگاه می‏ کردم، گاهی به وضع لباس آن حضرت!
حضرت فرمود: این حالت، چطور است؟

عرض کردم: چه بگویم از این لباسی که به تن کرده ‏اید؟ این لباس، مربوط به افراد نوجوان است.
حضرت فرمود: ای حکم! چه کسی زینت‏ ها و چیزهای پاکیزه‏ا ی را که خداوند برای بندگانش آفریده است، حرام کرده؟ اینها از چیزهایی است که خداوند برای بندگانش آفریده است؛ اما این خانه که مشاهده می‏ کنی مربوط به همسر من است و من تازه ازدواج کرده ‏ام. لباسی که مشاهده می‏ کنی و همچنین حضور من در این خانه، به خاطر همین موضوع است.

4 * حسن زیات بصری نقل می‏ کند:
با یکی از دوستانم خدمت امام باقر رسیدیم. او را در خانه‏ ای زیبا، با لباس زیبا در حالی که سرمه کشیده بود، دیدیم. سپس سوالاتی از آن حضرت کردیم، ایشان متوجه شد که ما از وضع لباس و خانه آن حضرت شگفت‏ زده شده‏ایم. حضرت فرمود: فردا با دوستت نزد من بیا. همان‏طور که حضرت فرموده بود، روز بعد در منزلی که او بیشتر وقت‏ ها آنجا تشریف داشت، رفتیم. مشاهده کردیم که در خانه جز حصیر، چیزی نیست و حضرت لباس زبر و خشن به تن دارد.
حضرت فرمود: دیروز شما پیش من آمدید، در حالی که من در خانه ‏ای بودم که مربوط به همسرم بود و آن وسایل موجود در خانه، متعلق به اوست. او خود را آرایش کرده بود که من هم خود را برای او آراسته و مزین کنم.

کلمات کلیدی: , , , ,

اخبار مرتبط

نظرات