امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 27th, 2016 4:50 | کد خبر : 18477 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

چراغانی بودن پارس آباد در شب شهادت امام علی (ع)!!!+تصاویر

متأسفانه برخی از خیابانهای شهر نه تنها سیاهپوش نشده و حالت عزا به خود ندیده است بلکه در شب شهادت امام علی (ع)، شهر چراغانی بود و لامپ های رنگی خودنمایی می کرد!

مغانه-شهر پارس آباد در حالی به استقبال لیالی قدر و شب شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) رفت که تمام بلوارها و خیابانهای سطح این شهر چراغانى بود و پرچم هاى رنگى جاى پرچم هاى مشکى را گرفته بود و در حالی که مردم متدین پارس آبادمغان در این شبها اندوهگین و محزون در غم مولایشان هستند، شهر پارس آباد با صحنه هایی مواجه است که قلب هر انسانی را به درد می آورد.

photo_2016-06-27_10-55-39

متأسفانه برخی از خیابانهای شهر نه تنها سیاهپوش نشده و حالت عزا به خود ندیده است بلکه در این شبهای قدر، شهر هنوز چراغانی است و چراغ های تزئینی و لامپ های رنگی که در آستانه سال نو و عید باستانی نوروز در میادین ،  بلوارها و خیابان ها نصب شده همچنان خودنمایی می کند!!!

ar4915

با اینکه موضوع شهادت یا ولادت در تقویم جمهورى اسلامى ایران قید شده و مشخص است که از ۱۹ تا ۲۳ ماه رمضان در تقویم کشورمان بعنوان شب قدر (ماه نزول قرآن) و نیز شهادت امام علی (ع) در این ایام است ولى متاسفانه مدعیان فرهنگ در پارس آباد به این موضوع توجه نکرده اند و تمام چراغ هاى تزئینى شهر پارس آباد روشن است و بجز نصب چند پارچه نوشته در برخی خیابان، حتى یک عدد پرچم مشکى هم در سطح شهر نصب نشده است که این خود هم جاى تاسف دارد و هم جاى سؤال که چرا متولیان فرهنگى به چنین موضوع مهمى بى توجه شده است.

photo_2016-06-27_10-55-07

متاسفانه ویترین شهرمان هنوز در گرامیداشت مناسبت ها بویژه ایام سوگواری که حساسیت خاصی را میطلبد خالی از نمای مناسب است کما اینکه گاهی جای تاسف دارد و مسولین باید در این خصوص راه چاره ای اساسی بیاندیشند.

photo_2016-06-27_10-55-22  photo_2016-06-27_10-56-23

منبع: آران مغان

اخبار مرتبط

نظرات

محمودی

در سالروز شهادت امام اول شیعیان به جای اینکه شهر را سیاهپوش کنند چراغ های نصب شده در ایام نوروز همچنان در خیابان ها خودنمایی می کند . این حرکت ضد فرهنگی همچنین ، با شعار سال”اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل” در تضاد است چرا که روزانه هزینه هنگفتی را بابت روشن ماندن این چراغ ها به منطقه و کشور تحمیل می کند.

ناشناس

واقعاً متاسفم برای این اوضاع واحوال شهر،نمیدانم برای چه، آقای صمدی فرمانداری که همه به کاربلد بودن ایشان اعتقاد وباور دارند (چون در رده های مختلف اجرایی استان علی الخصوص شهرداری اردبیل بوده اند)ساکت نشسته وچشم بر حقایق تلخ بسته است.

شهروند پارسابادی

آقای محترم مشنگ مگه چه عیبی داره که تو شهر چراغ باشه اسکول خودتون رو علاف کردین مگه به کشور خارجی نرفتی مگه روشنایی شهر عیبی داره اصلا به تو چه چرا پاچه مالی میکنی چرا ربطی،داره چراغانی شهر به ماتم

دلسوزمغان

تا زمانیکه وجدان کاری در حوزه سیاسی مدیران شهری نباشه همچنین این کار ها ادامه خواهد یافت….مشکلات زیادی در شهر وجود دارد مورد فوق نمونه کوچکی از بدبختی های شهر پارس آباد هست….

انتقاد

خواهش میکنم اینقدر افراطی برخورد نکنید

رحمان روحی

سوال بنده از فردی که نوشته “خواهش می کنم اینقدر افراطی برخورد نکنید” این است که آیا اگر پدر و یا مادر یا یکی از بستگانتان فوت کنند کوچه یا خانه تان را تزئین و چراغانی می کنید؟ در تمام شهرها در ایام ولادت ائمه معصومین(ع) و اعیاد ملی و یا مذهبی شهر را آذین بدنی و چراغانی می کنند . چه لزومی دارد این همه چراغی که در آستانه عید نوروز نصب شده با وجود گذشت نزدیک ۴ماه همچنان روشن بمانند. روشن ماندن این همه چراغ در شب شهادت امام اول شیعیان علاوه بر اینکه یک حرکت غیر اسلامی و دینی است باعث تحمیل هزینه های زاید به بیت المال است. در این روزهای تابستان که شهر با افت فشار برق مواجه است و برخی از محلات در هنگام استفاده از کولر با قطعی برق مواجه می شوند چه لزومی دارد این چراغ ها روشن بماند.

شهروند پارسابادی

عزیز من اصلا یکمی فکر کنید ببینید چراغانی شدن شهر چه ربطی به ماتم دارد حالا کجا نوشته شده که در این روز ماتم علی ع همه چراغها باید خاموش،شود مثلا اگه یکی ازبستگانت دار دنیا رو ودا کرد اون موقع به مهمونها میگین ببخشد ما می خواهیم همه چراغها رو خاموش میکنیم ای مرد مومن خرافاتی فکر نکن

دلسوزمغان

نگاه به حقوق شهرنشنی باید در کشورهای جهان سوم و علی الخصوص در شهر مرزی پارس آباد تغییر یابد اما این تغییر باید با تغییر تفکرات عده ای از این عزیزان همراه باشد .نمیدانم چرا بعضی از شهروندان بجای اینکه با خدای خود خلوت کنند و بگن آینده جوانانی به هزاران امید از خانه و دیار خود فاصله گرفته و در اقصی نقاط کشور مشغول تحصیل و کار هستند تا بدان صورت بتوانند به موفقیت خود و خانواده های خودشون قدم های مثبتی بردارند و چشم انتظار تصمیم صحیح مسئولان شهر واستانی و کشوری هستند تا به امید اینکه رفع خستگی در غربت را به دور کنند..به چیزهایی درد نخور اهمینت میدهیم…..آخر وعاقبت ما رو به خیر کند انشالله و جاده ای امن در فکر عده ای از دوستان فراهم باشد….خدا قوت مسئولان