- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

پیکر مطهر دو شهید گمنام در شهر جعفرآباد تشییع شد

به گزارش مغانه،آیین تشییع پیکر پاک دو تن از لاله های سرخ سرزمین خون و شهادت همزمان با سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) که پس از 31 سال توسط کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تفحص شدند،امروز بر دوش مردم شهید پرور بخش جعفرآباد تشییع شدند.

این شهدای گمنام که به ترتیب 28 و 25 ساله بودند در عملیات خیبر و منطقه جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که پیکرهای پاک آنان پس از عبور از شهرها و روستاهای کنار جاده و در میان حزن و اندوه استقبال کنندگان از ورودی شهر جعفرآباد بر روی دستان مردم و مسئولان و بر فراز پارک فدک این شهر به خاک سپرده شدند.

حضور جوانان بویژه بسیجیان، بانوان و قشرهای مختلف مردم به همراه مسئولان در این آیین نشان از دلبستگی و قدردانی مردم این دیار از شهدای جنگ تحمیلی دارد که بر این باوراند امنیت و آرامش امروزشان مدیون این شهداست.

ذکی الله خوشبخت” نماینده کمیته تحقیق و تفحص اداره‌ کل نیروهای مسلح در استان اردبیل در این مراسم شهدا را سند افتخار و سرفرازی ملت ایران دانسته و بر ترویج فرهنگ ایثار و پایداری در جامعه تاکید کرد.

وی با قدردانی از استقبال گرم مسئولان و آحاد مردم شهیدپرور شهرستان بیله سوار و بخش جعفرآباد اظهار کرد:حضور شهدای گمنام افتخاری بزرگ برای این منطقه شهید پرور و ولایتمداراست و مردم امروز با تشییع باشکوه پیکر شهدا یکبار دیگر با آرمان های این عزیزان تجدید میثاق کردند.

این مسئول اقتدار، افتخار، عزت و عظمت ایران اسلامی را مرهون جانفشانی ها و ایثارگری های شهدا در دوران دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد:شهدای ما بی‌ادعا اما دلاورانه در هشت سال دفاع مقدس توانستند برای این مرز و بوم عزت و افتخار بیافرینند و امروز کشور ما اگر توانسته در بالاترین سطح عظمت قرار گیرد در سایه خون این شهداست.(بیله سوار)