امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : فوریه 16th, 2015 2:51 | کد خبر : 9312 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

پیردختر عاشق کوچه‌های اردبیل، بالاخره صاحبخانه شد

پیر دختر عاشق در کوچه پس کوچه‌های اردبیل بعد از حدود چهل سال حضور در این شهر، بالاخره صاحب‌خانه شد.

به گزارش مغانه به نقل از سبلانه،بر اساس اخبار رسیده، با کمکهای مردمی و برخی از نهادها از جمله بنیاد مسکن، سازمان نظام مهندسی ساختمان و کمیته امداد، سوری، میهمان چندین دهه اردبیلی‌ها در کوچه پس کوچه های این شهر، بالاخره صاحب خانه شده و از این پس در خانه خود مستقر خواهد شد.

ظاهرا بخشی از هزینه خانه دار شدن سوری را این نهادها تقبل کرده اند و بخشی دیگر را نیز، خیرین اردبیلی به صورت پرداخت وام پذیرفته اند.

سوری، بانویی عاشق پیشه الموتی است که حدود چهل سال پیش به خاطر عشق به جوانی اردبیلی راهی این دیار می‌شود و از همان روز در این شهر می‌ماند. شعرا و مردم شهر اردبیل از این بانوی میهمان شهر خود افسانه‌ها و قصه‌ها ساخته اند و داستان واقعی او با قصه عشق در آمیخته و حالت افسانه واری به خود گرفته است.

خبرگزاری ایسنا درباره داستان زندگی  سوری گزارش داده است:دختری پاک و بی‌آلایش از دامنه الموت دل از دیار خود می‌کند و به سوی عشقی که او را رها کرده می‌شتابد، غافل از اینکه کسی را که دل در گروی عشق او نهاده چند صباحی با حرف‌های دروغین دل دختر بینوا را می‌رباید. بدین گونه عاشق که در روستایی در الموت سپاه دانش و معلم بوده و بعد از اتمام ماموریت دختر را رها کرده و به شهر خود اردبیل مراجعت می‌کند، بعد از مدتی که خبری بدست نمی‌آِید دختر رخت سفر برمی‌بندد و خانه و کاشانه خود را رها و رهسپار شهری غریب می‌شود. پرسان پرسان خانه عاشق را میابد و وقتی زنی جوان در را به روی او می‌گشاید متوجه می‌شود که عاشق سینه چاک او متاهل و دارای زن و فرزند است. دیگر روی برگشتی ندارد و همچنان نسبت به عشق خود وفادار مانده و درهوای کوی یار عمر و جوانی را سپری می‌کند.

ماجرا به سرعت در میان اهالی پخش می‌شود و سوری مورد احترام اهالی اردبیل قرار می‌گیرد تا به امروز که سالیان درازی گذشته و آن دختر زیبا و جوان اکنون پیر شده و غبار روزگار بر چهره رنج کشیده و رنجورش نشسته اما همچنان در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر می‌گردد.

اخبار مرتبط

نظرات