امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : دسامبر 14th, 2016 1:32 | کد خبر : 20128 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

مدیرکل ارشاداسلامی استان اردبیل درگذشت استاد بختیار علیمرادی را تسلیت گفت

مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل در پی درگذشت شاعر و ادیب برجسته استان، استاد بختیار علیمرادی مشهور به «موغان اوغلو» با انتشار پیامی این ضایعه را به جامعه فرهنگی و ادبی تسلیت گفت.

به گزارش مغانه آنلاین،متن پیام “سید ناصر اسحاقی” مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل بدین شرح است:

« بسم الله الرحمن الرحیم

«کل من علیها فان و بقی وجه ربک ذوالجلال والاکرام »

زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست

هرکسی نغمه خود خواند و از صحنه رود

صحنه پیوسته بجاست

خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

مرگ آغاز زندگی جاوید است و خوشا به حال آنانکه نیک نامی دنیای فانی را ره توشه ای ساختند برای دنیای باقی و نام شان در این سرا و روح شان در سرای دگر جاودانه شد.

خبر درگذشت زنده یاد استاد بختیار علیمرادی «موغان اوغلو» ، فرزند برومند و شایسته مهد علم و ادب و فرهنگ و هنر، دیار فرهنگ و ادیب پرور مغان مایه اندوه و تاثر فراوان شد. بدون تردید فقدان این فرهیخته نام آشنا خسارت بزرگی برای اصحاب فرهنگ و ادب و نیز فرهنگبانان و خادمان فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی است.زنده یاد استاد بختیار علیمرادی ،شاعری برجسته در شمال غرب کشور است و ذوق لطیف ، طبع بلند و نگاه تند و تیز آسیب شناسانه از ویژگی های این شاعر نامدار شمال استان ، زنده یاد بختیار علی مردای است .

با نهایت تاسف و تالم فراوان، ضایعه جبران ناپذیر درگذشت این ادیب و چهره نام آشنا را به جامعه فرهنگی و ادبی و مردم ولایتمدار و فرهنگ پرور خطه گل آذین مغان و اصحاب فرهنگ و ادب استان و خانواده آن عزیز سفر کرده تسلیت و تعزیت عرض نموده، از درگاه حضرت سبحان برای بازماندگانش صبرو شکیبایی مسئلت دارم .»

به گزارش مغانه آنلاین، زنده یاد استاد بختیار علیمرادی مشهور به موغان‌اوغلو از شاعران نامدار شهرستان پارس‌آباد مغان، مورد توجه استاد شهریار بوده و بیش از ۴٠ سال بود که در زمینه‌های مختلف ادبی اشعاری سروده و جوانان و شاعران و علاقه‌مندان به شعر و ادب را به سمت این وادی سوق داده و کتاب‌های «آی ساوالان»، «شاعیر اؤرییم» و «عؤمرومون آغاجیندان بیر یارپاق» از آثار ماندگار این چهره فرهیخته و فرهنگی و ادبی استان دارالارشاداردبیل است .

امسال ودر جریان بزرگداشت روز ملی شعر و ادب و همزمان با سالروز درگذشت استادشهریار ، آیین تجلیل و نکوداشت این شاعر و ادیب نام آشنا در مجتمع فرهنگی و هنری آراز پارس آباد برگزار و از تلاش های ارزنده و قابل تحسین ایشان در خلق آثار فاخر و ماندگار ادبی قدردانی شد.

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات