امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آوریل 27th, 2015 1:15 | کد خبر : 10688 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

پنجمین جشنواره ورنی در پارس آبادمغان گشایش یافت

پنجمین جشنواره صنایع دستی و ورنی و سیزدهمین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی و دستبافته های داری امروز /دوشنبه/ در پارس آباد آغاز به کار کرد.

به گزارش مغانه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در آیین گشایش این جشنواره گفت: این جشنواره از امروز به مدت پنج روز با حضور ۶ استان اردبیل ، تهران ، آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، گیلان و زنجان در قالب حدود۵۰ غرفه دایر است.
کریم حاجی ‌زاده ، هدف از برگزاری این جشنواره را بررسی روند تولید ورنی در منطقه ، اشاعه طرح های اصیل و روش های اصولی تولید ، تعامل تولیدکنندگان در جشنواره و همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی با هدف نمایش نحوه تولید اصیل ورنی مغان و رونمایی از کتاب ورنی مغان عنوان کرد.
وی افزود: مرکز آموزش صنایع دستی استان نیز در مدت این نمایشگاه، کارگاه آموزشی رایگان سفالگری و رودوزی های سنتی با حضور مربیان مرکز آموزشی در محل کارگاه برگزار خواهد کرد.

وی به ضرورت حمایت از صنعتگران و معرفی و صادرات ورنی مغان به خارج تاکید کرد و ادامه داد: در حال حاضر صنایع دستی با وجود ظرفیت‌های ممتاز در عرضه و معرفی به بازارهای جهانی با مشکلاتی روبه‌روست که امیدواریم این مشکلات و نارسایی برطرف شود.

این نمایشگاه تا ۱۱اردیبهشت ماه جاری در سالن شهدای پارس آباد برای خرید و بازدید عموم دایر است.

اخبار مرتبط

نظرات