امروز: سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آوریل 29th, 2014 9:31 | کد خبر : 3974 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز بیله سوار برگزار شد

پنجمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز بیله سوار مغان با حضور مسئولان استانی،فرهنگیان و خیرین مدرسه ساز در کانون بعثت این شهرستان برگزار شد.

IMG_2824

به گزارش مغانه،حجت‌الاسلام کریم قیاسی در پنجمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز بیله سوار گفت:خیر بودن فرصتی مغتنم است که خداوند به خیرین داده است و همه انسان‌ها در زندگی به دنبال کسب سود و سرمایه هستند اما استثناهایی هم وجود دارد که خداوند آن را به خیرین عطا کرده است.

در این مراسم باشکوه امام جمعه بیله سوار خاطرنشان کرد:برخی به کسب سود و ثروت‌اندوزی با نگاه دنیوی می‌نگرند اما بعضی نیز از کسب ثروت دنبال اجر اخروی هستند و آنها با خدا معامله می‌کنند که نتیجه معامله با خدا سود ماندگار است.

حجت الاسلام قیاسی یادآور شد:بهترین کارهای خیر ،باقیات صالحات است و این توفیق نصیب هرکسی نمی شود و در دین مبین اسلام به کارهای خیر سفارش و تاکید بسیار شده و مالی که در راه خدا هزینه شود چندین برابر خواهد شد که این مطلب به ماندگاری آثار و برکات اعمال خیر در آینده اشاره دارد.

وی یاد و خاطره خیرین حاج حسنعلی علیپور و حاج حسن محمد پور را گرامی داشت و خاطر نشان کرد: تلاش و اعمال انسان در را ه كمك به مدرسه سازي و حل مشكلات مسايل آموزشي و پرورشي دانش آموزان یکی از بهترین و پسندیده ترین اعمال است و همه اين اعمال ذخيره آخرت است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل نیز در ادامه این جشنواره در سخنان خود تعلیم و تربیت را از عناصر اصلی و رکن توسعه و پیشرفت برشمرد و تأکید کرد: توسعه و پیشرفت را باید از مدرسه شروع کنیم و هدایت نیز از مدرسه آغاز می‌شود و انحراف نیز از این دو مکان تعلیم و تربیت آغاز می‌شود.

یاور وحدتی پور با بیان اینکه سود سرمایه گذاری در ساخت مدرسه جاودانگی است، خاطر نشان کرد: گرچه سود معنوی در ساخت تمامی بناهای عام المنفعه وجود دارد اما پرسودترین این بناها مدرسه است چرا که خیران می توانند با ساختن مدرسه زمینه ارتقای سطح علمی و تحصیل افراد بسیاری را فراهم سازند.

وحدتی پور اثربخشی سرمایه‌گذاری بر روی تعلیم و تربیت را در دراز مدت دانست و ابراز داشت: در شرایط کنونی دنیا که هر کس به دنبال ثروت‌اندوزی برای خود است، گذشت از مال در این برهه زمانی بسیار قابل تقدیر است.
وی تقدیر از خیرین مدرسه‌ساز را بجا و شایسته دانست و اضافه کرد: خیرین دارای مشخصه انسان‌هایی هستند که ائمه اطهار(ع) آنها را به عنوان مشخصه‌های بزرگی یاد می‌کنند.
قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، پخش سرود ملي ،گروه سرود دانش آموزي، قرائت دکلمه درخصوص خیرین و اهداي لوح سپاس به خيرين از برنامه هاي اجرایی اين جشنواره بود.
منبع: بیله سوار

نظرات