امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : مارس 4th, 2017 8:55 | کد خبر : 21135 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

پزشک مبتلا به بیماری سندروم،دلیل درد مرموزانه یک نوجوان را بالاخره تشخیص داد

دختر نوجوان که اکثر عمر خود را در حال شنا بوده است ، شاهد توسعه درد در پهلوهای خودش شد ، درست زمانی که او شروع به شنا کردن به صورت رقابتی و مسابقه ای کرد.

سعید مجردی/ مغانه آنلاین- “هالی” دختری که از تیرکشیدن درد و رنج در قسمت دنده های پایین خودش در عذاب بود. پزشکان نمی توانستند تشریح کنند و حتی فکر می کردند که او ممکن است عمدا ادعا می کند که دردی دارد، اما حق واقعا با این دختر شانزده ساله بود.
دختر نوجوان که اکثر عمر خود را در حال شنا بوده است ، شاهد توسعه درد در پهلوهای خودش شد ، درست زمانی که او شروع به شنا کردن به صورت رقابتی و مسابقه ای کرد.
پزشک اول فکر کرد او بسادگی داشت بدن خودش را هنگام شنا خیلی صاف می کرد و توصیه کرد که برای مدتی از استخر کناره گیری نماید.
درد ادامه پیدا کرد و خانواده اش او را به پزشکان بیشتری بردند که ببینند پزشکان دیگر چه تشخیصی دارند. یکی از این پزشکان تشخیص داد درد در داخل سر او قرار دارد.
درد در “هالی” محدودیت هایی در انجام کارها ایجاد می کرد. از جمله اینکه وی در حمل کوله پشتی  و حتی برداشتن اشیاء کوچک مشکل داشت و انجام آنها درد به همراه خود داشت.
مادرش “بت” می گوید : واقعا خیلی سخت بود به عنوان یک مادر و پدر تماشا کنید که فرزندتان در درد غوطه ور باشد و قادر نباشید هیچ کاری برای وی انجام بدهید. “بریان” پدر هالی می گوید : پزشکان که معمولا راهی برای این کار پیدا می کنند موجب شدند که او گریه کند و کاری کردند که او فکر کند نمی تواند دیگر نفس بکشد.
سرانجام یکی از پزشکان متخصص کودک ، دکتر “لیزا مک ماهون” از بیمارستان کودکان “فونیکس” اظهار داشت که او ممکن است از لغزش دنده سندروم رنج می برد که این درد ناشی از حرکت دنده پایینی به علت نبود پیوندی برای اتصال در آن مکان می باشد.
هالی از پزشکان برای انجام جراحی به منظور درمان مشکل لغزش دنده سندروم خودش کمک خواست. دکتر مک ماهون کشف کرد که هالی در هر دو طرف خودش این سندروم را داراست و آن غضروف شناور از هر دو طرف حذف خواهد شد.
پس از انجام جراحی در قسمتی که بخش هایی از قفسه سینه اش حذف شد ، هالی به همراه والدین اش بت و بریان و دکتر مک ماهون به پزشک اورژانس دکتر “تراویس استورک” مراجعه کردند.
دختره هالی بعد از آن با خوشحالی می گوید : من بسیار قطع و یقین احساس بهتری دارم. من به استخر بازگشته ام و با هم گروه خودم یه کمی تمرین می کنم. نفس کشیدن بصورت قطع و یقین  برای من آسان تر شده است. من حقیقتا می توانم نفس عمیق بکشم.
پدرش می گوید کار شگفت انگیز دکتر مک ماهون برای همیشه زندگی دخترش را عوض کرده است. دکتر مک ماهون که خودش از بیماری لغزش دنده سندروم رنج می برد تشریح می کند که این وضع کمتر شناخته شده است و علتش این است بسیاری از پزشکان از این مساله آگاهی ندارند. دکتر مک ماهون عنوان می کند که به خاطر اینکه دختره هالی (۱۶ ساله ) هنوز در سن رشد قرار دارد این شانس وجود دارد که غضروف مجددا رشد خودش را شاهد باشد.

نویسندگان : پزشکان ستادی

منبع متن انگلیسی : MSN

مترجم : سعید مجردی

اخبار مرتبط

نظرات